tisdag 28 april 2009

grymt bra dag!

Ja, kan verkligen inte säga annat.
Började lugnt med frukost och allting, sedan kom snyggingen Ida och plingade på dörren vid 12, sedan var jag med henne till 15, och träffade Sari en sväng också :D
såå underbart roligt! Och sjukt skönt att häva av sig lite problem på någon ;)
Tack Ida, du var verkligen en räddare i nöden idag!

Och du fick även min motivation gällande bloggande lite upp igen ;)
Så nu ska jag skriva om träningen för fullt,
känns nästsan som att ingen orkar höra på mitt nojs om min träning men när du sa att det var peppande blev jag riktigt glad!

Så,
idag hade jag egntligen tänkt köra bröst och triceps + cardio,
dock fick jag lite stressigt så fick bli magmördare och cardio istället!
Har nytt pass, så jag gissar på svullen och öm mage i morgon ;)

dessa övningar körde jag idag;
crunches med vikt bakom huvudet 3 x 15
benlyft i kabel 3 x 8
crunch i switchmaskin 3 x 12
sittande crunch i maskin 3 x 8
Twistmaskin 3 x 8 (vardera sida)
sidoböj i kabel 3 x 8
cyckelcrunch med vikt bakom huvudet 3 x 30
push-pull kabel 3 x 16

och 30 min löpband på det :)
Och jäklar vad jag körde på, pendlade på en puls mellan 115 och 200 hela tiden,
så intervallade riktigt duktigt!
De nya löpbanden är grymma, bara man kommer underfund med dem!

Så lite slut fick jag bli idag också,
men det finns ändå massvis över till imorgon,
så då blir det verkligen mördarpass!!
Biceps, triceps och bröst ska mördas (så kommer vara rejält slut i armarna) och därpå tänkte jag få in åtminståne 45 min cardio, så får se hur det blir!

Bäst som det är blir vi hemma från uppsala,
då gissar jag på ännu mera träning.. :o)
Men förhoppningsvis ska vi väl få tag på någon som kan mata katterna en gång i alla fall :S

aja, jag är nog nöjd vilket som :)

Nu ska jag dona lite..
/ Emelie

Inga kommentarer: