söndag 26 april 2009

How do you know?

Jag har inte bloggat på hela helgen,
har skrivit konstiga saker i min dagbok istället.
Skulle jag skriva de texterna här skulle ni nog tro jag var smärre tokig.

Har funderat och grubblat.
Idag satt jag och läste om new age och reinkarnation..
Ja,
jag är lite lost med min tro.
Jag är i ett grymt stort behov av någonting att hålla fast vid.

Just nu flyter jag bara runt som en bortkommen räka.

Tankarna flyger hit och dit och ena stunden säger jag någonting jag tror att jag tror på,
men som jag vet att jag inte kan tro på.
För ja, jag måste ha någonting bättre än "det bara är så" och "det blir nog bra".
Och "man måste hitta sig själv för att kunna ge av sig själv".
BULLSHIT.

ingenting kan möjligtvis BARA VARA eller BARA BLI BRA mitt i allt,
för visst fan blir det väl det alltid,
men det finns ju en jävla anledning till det också..
Och det där med att hitta sig själv,
det tror jag alrig man gör, egentligen. Inte fan så länge man söker i alla fall.
För vad fan, som jag tidigare sagt, vi ÄR redan dem vi ÄR.
Men vadå hitta sig själv, tro på sig själv.
Har det någonting med tron på livet att göra?
knappast.
Och ge av sig själv..

Men jag vill tro på att jag kan bli hel,
att det finns någonting som kommer finna sin plats.
För fan som det är nu kan jag inte gå omkring hela livet,
och bara känna att det är någonting som inte stämmer.
Att det är någonting som saknas.

Nej nu är det bäst att sluta innan jag förvirrar resten av alla olyckliga själar där ute..
Jag hoppas i alla fall ni känner er hela..
Lite av mig.
Love
/ Emelie

back to endless searching..

Inga kommentarer: