torsdag 16 april 2009

Jag hann faktiskt

nappa en dator som fanns här på patienthotellet i uppsala :)
så skriver några snabba rader!

Jag kan börja med att säga att jag är dödstrött,
skulle kunna somna med det samma.
Men ska kanske gå på bio ännu eller ut och sitta lite på ett café.
Morgonen började med stress så fort vi anlände till uppsala,
åkte förstås till fel sjukhus så det blev till att springa.
Men det gick bra ändå, de hjälpte oss på rätt och testerna fick börja med det samma.
Först fick jag vara med en arbets-terapeut och svara på lite frågor och även kommentera under tiden. Det tog en timme, efter det gick jag och S snabbt till en kiosk för att köpa lite mellis,
därefter var det blodprover och sedan samtal med kurator. Vi gick igenom papper jag skickat in för några månader sedan och sådant. Sedan fick jag fylla i 4 andra frågefolmulär, så det är mycket med det här.
Men de måste väl vara säkra. Och det känns skönt att äntligen få detta gjort.

Färdigav där var vi halv 4 ungefär och då bärde det av mot hotelllet som ligger inne i uppsala. Lite göra sig i ordning igen och sedan ut för middag,
sushi för min del! Oh det var så gott! Har verkligen längtat efter det.

Sedan blev det en sväng på stan och förstås lite shopping :/
några linnen och hårband, så inte så mycket. men ändå. :)

I morgno är det tidig väckning igen, frukost direkt klockan 7 och sedan mot sjukhuset för vidare tester, psykolog först och senare arbets-terapeut igen, som ska kolla hur jag fixar att laga käk och allt omkring för två personer. Diska, duka, och dammsuga ? nåja, ska försöka slappna av och ta det som det kommer.

Nu ska jag försöka underhålla S igen,
han har fått vänta så mycket idag. Ojoj.

Nå en kort update i alla fall ;)
hoppas ni är lite piggare än mig!
Ha en underbar kväll!
/ Emelie

Inga kommentarer: