tisdag 22 juni 2010

grymt gott



åt nyss tillsammans med min keso! Det blev otroligt gott! Och mättande..
ska försöka komma ihåg receptet, men ungefär såhär:
50 g jäst
8 dl ljummet vatten
3 dl havregryn
2 dl havrekli
2 dl krusakli
6-7 dadlar skurna i små, små bitar
1 dl valfria frön/hackade nötter
(jag hade solros, pumpa och hasselnötter)
3 dl rågmjöl
2 dl fullkornsmjöl
ca 5 dl vetemjöl (tog det till sist till degen blev ok)

tror det var så!
men degen ska i alla fall vara ganska smetig..
Lät den jäsa först 40 min, sedan la jag degen på plåt och lät den jäsa 30 min till.
Sedan ca 20 min i 225 grader!

Som sagt, gott!
inga konstigheter, väldigt mättande och fiberrikt!

Annars tror jag att jag säger god natt för idag,
ska vara uppe ett tag till men är så trött så får se vad det blir.

Glömde väl helt bort att skriva om dagens träningspass :)
Bröst och biecps blev det idag.
Övningar
lutande hantelpress
sittande press i maskin
pec dec med rak arm
koncentrationscurl
curl i kabel
skivstångscurl

bra pass som vanligt med min älskling :)

guten nacht!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är koncentrationscurl för ngt? Tänker mig att det är en slags curl man gör extra noggrannt och koncentrerat, men det kan ju också vara helt fel :P Hehe