fredag 18 juni 2010

have a little faith

idag vill jag ut och springa, men jag vill springa i regnet och nu har det slutat regna.
Så jag tänker vänta.
Dessutom har jag ju just ätit lunch också.

Dragan kom hit för en stund sedan, men han bänkade sig framför tvn direkt.
Det där arma fotbolls-VM kan ha en mystisk verkan på människor.
Men vi är alla olika! Själv skulle jag kanske gilla det om allting var mindre förutom våldet som det kunde vara betydligt mera av. Lite smärta gör det mesta mera intressant!

Jag känner mig mörk idag,
men jag är på bättre humör.
Och speciellt efter någonting jag var och gjorde i morse..

Gårdagen var rena rama helvetet..
Som sagt hade jag alla biverkningar, och kände mig helt bortriven ur mig själv..
Kunde inte koncentrera mig på någonting över huvud taget.
Jag var och pratade med en ny hjärnskrynklare (som jag kanske hellre skulle vilja kalla själutredare eller ngt liknande.. Psyke, som kommer från grekiskans psȳchē och betyder andedräkt, själ och liv.)

dvs psykolog..
Han verkade bra och läste mig mycket fast jag satt där och stammade och yrade runt..
Vi gjorde en avslappningsövning och jag kände att jag började luta så jag var tvungen att öppna ögonen och kolla att jag faktiskt satt kvar, rakt upp.
Ska träffa honom igen om två veckor.
Och en ny läkare på måndag.. Får se vad det blir av det.

Hade också planerat in träning före spinningen jag skulle dra igår men det blev inget av det. Gick omkring med en puls på 90 procent av max ändå. Så jag hade nog slutat medvetslös om jag försökt ta i.
Det tog mest i pannan under spinningen eftersom jag verkligen älskar att köra spinning men jag berättade läget för deltagarna och de arbetade på som aldrig förr! Kanske var bra på det viset att jag hann ha bättre koll på dem? ;)

Så, idag får jag se om det går att träna,
om det blir gymträning är det bröst och triceps som skall få sig en rejäl omgång!
Annars eller kanske också blir det någon form av cardio, helst en löptur i regnet, som jag tidigare sa.

Nu ska jag antingen sova eller se på serien private practice.
eftersom jag var överaktiv hela natten pga medicinen så kan det hända att jag slumrar till rejält.

Så god natt!


bild från våran avslutningsvandring med klassen i singö! Helt underbart.
Här är någonting som för mig renar själen.

Inga kommentarer: