måndag 10 augusti 2009

Dessutom vill jag tipsa

om en otroligt bra artikel som jag hittade när jag sökte runt i morse på google (vilket jag ALLTID gör, varje gång jag blir lite småkrasslig) http://www.kostkropp.se/2005/11/18/traning-och-forkylning/ . Förmodligen har jag läst den 100 gånger förut men bara glömt bort det,
men den är verkligen bra och får en att tänka efter lite.
Ja alltså, när det gäller träning om man är förkyld.
Jag måste väl liksom bara få se med egna ögon om och om igen att det faktiskt inte är bra att träna när man är sjuk. Och det hjälper ju absolut förnuftet att få lite högre röst än ångesten och rösten inuti som säger att jag måste träna ändå.

Speciellt när jag låg och måkade choklad i mig igår :(
känner mig fortfarande helt svullen från det och träning är ju i princip det enda som får den känslan att försvinna..

Men, som sagt,
bra artikel, om du någonsin är lika dum som jag och tvivlar :)

Emelie

2 kommentarer:

Ida sa...

HAHAHA jag läste "Dessutom vill jag pissa"
och kunde inte få något att gåihop med pissa före jag läste din rubrik igen..! :p hah

Marie sa...

Följ gärna min blogg om träning. Jag behöver alla tips och råd jag kan få!