måndag 31 augusti 2009

det går trögt

med detta bloggandet nu måste jag erkänna, vilket ni förmodligen märker av också.
Men det är bara så för tillfället,
när jag är hemma på Åland finns det varken tid eller lust att sitta speciellt mycket vid datorn, fast jag nu kunde slänga in ett inlägg i alla fall..
I'm sorry, men jag tror det börjar lugna sig så småningom med skolan i alla fall,
man kanske blir lite mindre trött.

Kan säga en sak;
har aldrig I HELA MITT LIV varit så trött som jag var förra veckan,
det är helt otroligt.

Fast det känns som att jag är på rätt väg nu i alla fall,
träningen idag gick så underbart bra att jag ville aldrig sluta, fast jag var så slut att jag bara skakade! Tog verkligen i med alla krafter och fick en härlig kontakt, riktigt strävade efter kontakten hela passet, och jag lyckades! What a feeling!

Förra veckans träning såg ut såhär


Måndag
5 km jogg
gym: rygg

Tisdag
gym: bröst & triceps
45 min spinning

Onsdag
kick and box 75 min

Torsdag
Gym: biceps, axlar & mage

Fredag
Vila

Lördag
Spinning 60 min
Gym: framsida och baksida lår

Söndag
Vila

Idag körde jag alltså Rygg, vader och mage + 4 km gång (stav och utan) på lektionstid..

Övningar rygg:
latsdrag v-hantag
chins (negativa
lats i cablecross
bent over row
goodmorning
marklyft med hantlar

gjorde bara en övning vader, eftersom det inte finns någon maskin för det så körde jag i smithmaskinen..
och för mage körde jag bara 3 övningar, 15 minuter tog det. Kable kneeling crunch, benlyft och vanliga crunches på matta, fokuserade på kontakten.

Tänker nämligen försöka köra lite ny grej med magen, kör den istället några gånger i veckan, bara som "extra" efter andra muskelgrupper. På ca 15 minuter.. Hinner med ungefär 3 övningar x 3 set.

Ja, bra känns det i alla fall! :)

Har lite börjat bestämma mig för en grej också, som verkligen ger mig lite extra pepp i tränandet. Sen måste jag ju nämna min underbara pojkvän också som verkligen ger mig pepp i träningen, fast han inte ens är med. Tänkte på honom och vad han skulle säga och jag bara orkade hur mycket som helst! Tack älskling :D du hjälper mig fast du inte ens är där.

Jag börjar dessutom bli desperat efter honom nu så måste gå och ringa honom,
saknar honom sinnessjukt mycket när jag är här borta. Kan inte vänta att få se honom igen..

By the way så införskaffade jag mig ett par stövlar idag, första paret någonsin (själv införskaffad) men annars har jag nog inte ens haft på mig några sedan jag sprang omkring i gula galonisar på dagis..

Dessa är ju tjusiga, dock inte sådana jag skaffade mig.
Men enligt mig så SKA ju gummistövlar vara fula


;)

Peace
Emelie

Inga kommentarer: