måndag 3 augusti 2009

Så var det dags igen

ller ja, har redan faktiskt inlett måndagen ganska lång tid redan,
men i alla fall.
Helgen går så fort och idag var det jobb som gällde igen, ska sitta här till fem och sedan blir det träning och dra pass! :)
Ska bli härligt, eftersom jag hade vilodag igår.
Här är annars förra veckans träning:


Måndag
Gym: Rygg
60 min spinning

Tisdag
Gym: Bröst & Triceps
30 min lugn cyckling

Onsdag
45 min flowin (drog pass)

Torsdag
Gym: Axlar & Biceps
60 min spinning

Fredag
Gym: Mage
30 min cardio
50 min springtur på kvällen

Lördag
Gym:
Ben (Fram, baksidalår + vader)

Söndag
Vila


Men jag har haft en riktigt mysig och härlig helg,
hade lite så kallad "ätardag" på lördag och det jag unnade mig blev thaimat och en hel del frukt + jordgubbar denna lördagen ;) Lite bättre än förra..

Igår var jag och Dragan på lite äventyr och picknick till Sund :D
Glömde förstås kameran hemma annars hade det kommit upp lite bilder.
Det var jättemysigt och snacka om bra för själen! Mådde så bra och sov såååå gott inatt!

Såg på en dokumentär också i lördags; Bigger, stronger, faster. Om doping och framförallt doping i Amerika,
jag började nästan avsky landet efter det, det som varit mitt drömland. Det är helt galet..
Genvägar till så nära perfektion man kan komma, jag skulle kunna prata hur länge som helst om det men det är bara så upprivande. JAG kan fan bara inte FÖRSTÅ.

Men grunden till min ilska låg nog inte i det groteska användandet av doping utan snarare av hur bilden på den perfekta människan är så viktig, det där med att nå sina drömmar tar ett eller kanske redan 10 steg för mycket. Alla vill göra det så mycket att det går överstyr.
Jag kanske skulle lyssna på mamma när hon säger att man ska leva med det man fått,
och såklart kan man arbeta sig till mera men människor vill ha för mycket idag, och vill vara för mycket. Det går liksom inte att bara vara "normal" vara den man är född till,
och än värre är väl att man inte ens kan få åldras med värdighet..

Ja herregud, jag skulle kunna tjattra på hur länge som helst.
Men i alla fall, en mycket sevärd film! Och otroligt intressant, men väldigt, väldigt upprivande..
Jag blev så arg och så till mig att det bokstavligt talat började värka i min bröstkorg.

För att prata om någonting annat så skickade jag in svarsbrevet till skolan idag, så nu är det där, jag ska börja plugga om två veckor och jag är svinigt nervös kan jag bara berätta, jag fattar inte riktigt hur jag ska klara av det men på samma gång är jag så entusiastisk att mina inälvor vänder sig i mig.
Och eftersom jag inte hinner fara och shoppa någonting före skolstarten så tänker jag faktiskt beställa lite kläder från internet, så jag kan slänga lite gammalt och jag har ju faktiskt redan slängt en del..... :) Bland annat beställde jag ett par assnygga högklackade skor från Nelly,
som jag VERKLIGEN hoppas passar (har haft lite svårt att hitta nya höga skor nämligen, det har gått x antal år sedan jag senast hittade ett par snygga som passade)..
Och så lite annat smått och gått, lite varma tröjor och sådär.. Dock från HM det då.
Vet ni någon annan bra och billig internetshop annars?

Nu ska jag snart börja äta igen, är vrålhungrig hela tiden :S
och ska försöka äta lite mindre nötter den här veckan, haha.
Det blev sisådär en 120 gram cashew om dagen förra veckan.. ;) Dock uppdelat flera gånger om dagen och tillsammans med keso..

mmm-mmm-mmmm gottgottigottgott :D


Peace
Emelie

Inga kommentarer: