måndag 17 augusti 2009

Första dagen avklarad

Yes, I made it hörni :)
och det var inte alls farligt, tvärtom.
Det är heltunderbart här på internatet och alla är huur bra som helst!
Jag trivs redan..
(men saknar så klart Dragan massor... hela tiden... och min kisse)

Nu är faktiskt första gången på hela dagen jag är ensam..
Annars har vi pratat och lyssnat och lekt namnlekar, på ett ungefär.
Vi tog också en tur upp till byn och jag inhandlade lite ljus till rummet.
Fick dessutom en blomma av mamma idag och den är hur bra som helst,
ser lite trist ut annars här i rummen kanske..

Men i vilket fall som helst har tiden bara flugit iväg,
och vi har mest bara pratat.
Och redan lärt känna varandra en hel del..
Jag tror att det är detta som är skillnaden mellan folkhögskola och högskola/universitet.
Mycket intimare, man kommer alla andranärmare och har lättare att lära,
mindre klass och mycket mycket lättare (lättare alltså att ställa frågor, hänga med.. osv. istället för att sitta på en föreläsning där det också är 300 andra elever..)
Och jag kunde babbla på hur länge som helst för jag är asnöjd.
Det är mycket bättre än jag någonsin trodde och jag trivs ju redan efter första dagen,
hur sjukt är inte det? Jag trodde att jag skulle sitta inne på rummet hela kvällen och längta hem.. Men har istället suttit och lärt känna nya härliga människor!
Och nästa vecka börjar väl egentligen den riktiga inlärningen, dock fick vi idag redapå att under denna vandring vi ska göra kommande dagar (onsdag,torsdag och fredag) så ska vi PADDLA.
Bland annat förstås, men det lär bli intressant.. ;p

Nu ska jag ringa min pojkvän igen,
hoppas han svarar. För jag saknar hans röst redan,
och jag saknar hela honom så otroligt mycket.
Sedan ska jag krypa ner i sängen och sova ordentligt,
med min kisse som jag fick av honom :D


..osminkad och härlig efter duschen nyss..

Och typ såhär ser lite av rummet ut



Där ser man min fina blomma också :P

Godis natt
Peace
Emelie

Inga kommentarer: