torsdag 13 augusti 2009

kommer tillbaka

sakta men säkert blir jag en Emelie igen.
men det tar nog sin tid må jag säga.

Jag kan ju berätta att det var en jädrans tur att jag inte tränade i måndags,
jag var ute på en liiiten liiiten promenad, och gick så långsamt som jag aldrig tidigare gått,
men that's it. Och på tisdagen mådde jag Inte bra, kan jag berätta.
Låg i soffan och sängen hela dagen, sov och såg på tv-serier, drack varmt och bara var sjuk,
vilade. Jaja, jag gick en sjukt långsam promenad på kvällen igen (kan inte ens kalla det promenad) men bara för att få igång blodet och att sova lite bättre.. Jag LOVAR det var sjukligt långsamt (men var ju sjuk också så)
Men det behövdes, allt det bara, och jag har inte varit minsta deprimerad eller haft ångest över att jag bara legat och inte gjort någonting. Som jag alltid annars har.
Men nu visste jag liksom att det inte finns någonting annat jag kan göra.
Och samma var visan igår, exakt.

Idag var det lite annorlunda, mår lite bättre, inte helt bra dock, och min röst behöver vi inte ens prata om för den existerar inte mera. Men i alla fall, var på stan, fixade lite ärenden och inhandlade lite småsaker, var efter SKORNA från NELLY :D köpte också äntligen en extern hårddisk på 1TB till datorn, så nu behöver jag inte hålla på och nojsa med att datorn blir full hela tiden.. *YES*!

Annars då? ja, nu är jag på jobb igen och det kanske inte riktigt var det smartaste, nej. För jag är inte frisk ännu, men, jag sprang trots allt omkring på stan idag utan att dö, och det är bara 5 timmar jag ska sitta här. Behöver verkligen pengarna nu när jag blir fattig studerande igen (eller ja, det är väl egentligen termen studerande som tillkommer till den ordföljden) och jag får så dåligt samvete när jag inte jobbar..

Hörni, på måndag börjar skolan, jag fattar det inte.

Och jag kommer inte träna på 2 veckor, har inte tränat sen förra fredagen och nästa vecka kommer jag helt enkelt inte hinna före jag blir frisk, och sedan drar vi ut på vandring i stora skogen. Så vi får se var det slutar.. Känns jobbigt, visst. Men inte någonting jagi nte klarar av,
och träningen ska inte få ta så stor del av mitt huvud. Jag har faktiskt inte alls lika mycket ångest över det som jag trodde, tvärtom, så har jag någonting att ta igen sen.. :) En orsak att träna ÄNNU lite hårdare ;)

Nu ska jag ta och hitta på någonting de sista 1½ timmarnapå jobb.
Skönt att det är lugnt.. Men ska upp igen i morgon och jobba klockan 7 :(

Ha en bra kväll alla!
Peace
Emelie

Inga kommentarer: