tisdag 2 juni 2009

En rengnig tisdag

men jag har i alla fall mått bättre än igår, det är ett som är säkert.
Var bra med vila på kvällen, ett pass flowin räcker hur bra som helst (fast jag ser gårdagen mera som en vilodag) men denna vecka blir det lite lugnare träning.
Idag körde jag rygg och axlar på en och en halvtimme, det lustade nog att köra lite cardio på det men fan jag höll mig! Stolt får jag vara nu ;) Blev ändå helt slut.

Övningar rygg:
enarms latsdrag
2 x 8, 1 x 7 (20 kg)
rodd i maskin 3 x 8 (50 kg)
enarms overrow 3 x 8 (varje sida) (16 kg)
BOR omvänt grepp 3 x 8 (35,5 kg)
Hyperextensions 3 x 8 (utan vikt emellan några st.) (15 kg viktplatta)
Enarms marklyft med hantel 3 x 8 (26 kg)
Övningar Axel:
Arnoldpress (hårt namn, va? ;)) 3 x 8 (8 kg)
Lutande skivstångslyft 3 x 6 (10 kg)
Flyes i kabel 3 x 7 (5 kg)
Rear delt rodd 1 x 10 (8 kg) 2 x 8 (10 kg)
Liggande rear delt raise 3 x 7 (4 kg)
måste tillägga att övningarna jag kör med är ganska hårda och svåra övningar,
därför har jag inte så mycket vikter.. Men de är effektiva.
Jäklar vilken träningsvärk jag hade efter förra veckans pass, ojojojoj! Hardcore!

körde också lite andra övningar på slutet men dom orkar jag inte skriva om..
Dock var jag helt slut men nästa vecka blir det nog ökning på vikterna (:

Nu ska jag laga lite käk,
blir förmodligen kållåda och några tomater + frukt.
Nada carbs denna måltid (nästan).. :)

Hörs senare..
love
Emelie

2 kommentarer:

Ida sa...

men nada proteins också !?

Ida sa...

Haha okej bra, trodde det var typ bara kål i kållåda nämligen, men tydligen inte då :P