måndag 15 juni 2009

svårt att ta itu med

Har inte skrivit på hela helgen, men har ju som "vanligt" nuförtiden inte suttit vid datorn nästan alls (ja, det börjar bli vanligt) på helgen i alla fall. Eftersom jag gjort andra mycket, mycket roligare saker :)

bland annat börjat träna igen!
Spinning i lördags som jag drog, gick så underbart bra och alla problem var som bortblåsta.
Dessutom blev jag helt hög på endorfiner så efteråt bara studsade jag och skrattade som en liten bäbis.
På söndagen tränade jag rygg och axlar lite sådär "lagom", blev helt slut, fick upp pulsen också!
övningar rygg:
enarms latsdrag 3 x 8 15 kg (började rätt mjukt)
rodd i maskin 1 x 10 50 kg, 1 x 8 och 1 x 7 med 55 kg
hantelrodd 3 x 8 16 kg
goodmorninglyft 3 x 10 25 kg
hyperextensions 3 x 8 15 kg och 3 x 8 utan vikt
sista ryggövning för att pumpa ut det sista 3 x 50 ryggresningar på boll

övningar axlar:
Arnoldpress 3 x 8 8kg
hantellyft rakt fram 3 x 16 6 kg
rare delt raise liggande 3 x 6 4 kg
axelrodd 3 x 8 8 kg
flyes i kabel 3 x 7 5 kg

och idag tränade jag bröst och triceps
med dessa:

övningar bröst:
armhävningar som uppvärmning 1 x 20
armhävningar 3 x 8 5kg viktplatta på ryggen
sned bänk i maskin 3 x 8 20 kg
Pec Dec 1 x 8, 2 x 7 25 kg
hantelflyes 3 x 10 5 kg + 5 kg
och som avslut för att pumpa ur sista 20 armhävningar

övningar triceps
dips 1 x 20, 2 x 15 kroppsvikt
scullcrusher 3 x 10 15 kg
tricepsmaskin 1 x 8, 2 x 6 25 kg
extensions på knä mot stöd 1 x 10 30 kg, 2 x 8 35 kg
som avslut för att få ur sista energin 20 dips med kroppsvikt

underbart pass :) var ju redan slut efter första övningarna!
och tänkte mycket på tekniken nu så det ska nog kännas ordentligt i morgon.

Och i morgon ska jag till uppsala så då får det bli vilodag. :)

Jag har fortfarande den där jävla blåsan i halsen :( förstår inte hur jag ska få bort den, haft den över en vecka nu och jag börjar bli grymt irriterad.
Mamma ville påstå att jag skulle försöka med att inte äta utan bara äta i flytande form.
Jag vet inte :/ det kunde vara lite jobbigt för dem som ska försöka vara nära mig för jag blir lite irriterad när jag inte får äta. Men det är ju en bra idé. För gud vet hur jag ska få bort den här groteska djävulen som bor i min hals?

Nu ska jag dricka varm saft och mysa ner mig och se på heroes.

I miss you.

over and out
Emelie

Inga kommentarer: