måndag 8 juni 2009

Jag hatar att vara sjuk

Varför?
FÖR ATT JAG INTE FÅR TRÄNA.
damn it.

Men jag FÅR INTE för det är inte alls bra att träna när man känner minsta infektionssymptom i kroppen, om det vill sig väl drabbas man av hjärtmuskelinflammation och det kan i värsta fall leda till döden. Om inte annat bestående men. Och jag har ju haft TWAR (chlamydia pneumonie) så jag vet att ifall jag fick det igen och ansträngde mig minsta lilla för mycket så skulle det inte alls vara bra, och som sagt hundra gånger, jag förespråkar en HÄLSOSAM livvstil. Jag ska leva upp till det och INTE TRÄNA för, det är inte hälsosamt, inte alls, när man är sjuk!!!

men det känns rent ut sagt förjävligt om jag ska vara ärlig.

men jag har ont i halsen, ont i huvudet, känner mig yr och trött och allmänt irriterad på allting, kroppen hänger inte med alls och jag tror jag har feber.
Vila, vila, vila.
Kanske en promenad ikväll om det känns okej, annars bara sova och ska laga en vitlök/honungskur som farfar har tipsat om, och dricka varm svartvinbärssaft (hemmalagad, mkt viktigt!) antioxidanter och vitaminboosta.
För känner mig verkligen som ett överkört lamm.

Jaja nog om det,
helgen då? Jag har inte skrivit men jag har inte heller varit vid datorn alls.
Har haft en sååå härlig och bra helg :) men igår fick jag mess av min mor att katterna försvunnit sådär var det slut, de är fortfarande borta och jag bara grät igårkväll. Imorse hade jag sån ångest att jag kan inte beskriva, och så fort jag tänker på det vill jag bara gråta.
Jag vill att de ska komma hem, det är allt jag vill. Jag älskar dem så mycket, jag vet inte vad jag gör utan dem..

Och träningen då?
Japp, i lördags tränade jag ben, denna gång 120 kg i benpress, först 12 sedan 10 reps.
Det känns ju bra att man ökar hela tiden, nästa vecka 130 åtminståne ;) om det nu blir något benpass denna vecka, vill säga, om det blir något pass över huvud taget.
Men jag hoppas ju på det.
Ja, och ungefär en halvtimmes cardio i lördags också, det kändes riktigt bra. Fast var trött och somnade efter det, så jag borde ju märkt kanske att jag har lite av någon form infektion i kroppen.

Nu har jag två timmar kvar att jobba, sedan tror jag att jag ska trösta mig själv med att hoppa i solariet, och sedan lär det kännas mycket bättre.
Ikväll ska jag dra switching, kanske får skrika lite mindre men annars går det nog bra.

Ha en bra dag :)

Peace
Emelie








Inga kommentarer: