tisdag 9 juni 2009

överkörd av femtioelva lastbilar

så känner jag mig idag,
borde kanske stannat hemma från jobbet men det är bara några timmar och sedan är jag ledig i morgon.
Passet på kvällen men det blir nog inte av, plus att jag inte heller kunde dra det, jag är allt för sjuk för det.
Tack och lov att jag haft vett att stanna hemma från träningen nu i alla fall.
Det hade gått gälet annars.

Sov till över 11 idag på morgonen, i och för sig var jag uppe mellan 5-6 i morse men det blev ändå sammanlagt 9 timmars sömn, vilket känns riktigt okej. Och min kropp behövde det.
Sedan har jag bara vilat och var faktiskt ute en stund i regnet och fotade en massa, kanske lägger upp lite bilder senare. Det var så ljuvligt i ösregnet, ville inte gå in.
Men kanske inte är så hälsosamt att bli dyngsur i regnet heller när man inte är riktigt frisk (eller inte frisk över huvud taget).

Katterna är fortfarande spårlöst försvunna och även idag har jag gråtit några skvättar.
Saknar dem så hjärtat gör ont.
Var är mina bäbisar? Mina gullungar? Jag förstår inte..
Jag ber till Gud att de kommer tillbaka och att det inte hänt någonting. Då skulle mitt hjärta gå i tusen miljarder små små små bitar.

Så jag försöker uppehålla mitt huvud med positivare grejer,
dock är det svårt när jag är ensam hemma men idag har jag även sett på några avsnitt "The Big Bang Theory" och jag skrattar alltid så sjukt jävla mycket när jag ser på det. Måste nog vara en av de roligaste serierna..

Hungrig är man ju inte heller när man är sjuk,
idag åt jag dock omelett med champinjoner och en av mina nya kryddor! Inköpte tre stycken igår och den jag provade idag var helt fantastisk! Minns inte exakt vad den heter nu men ska lägga upp den sen.
Så omelett på 2 hela ägg och 2 äggvitor, och till det två brödskivor(helt underbart nytt bröd också, fazer mysli) med kesella/skinka-blandning, en halv burk kesella, fyra skivor basturökt skinka och lite salt och svartpeppar! Oooh så GOTT! Och på det tomatskivor.
Wunderbahr säger jag bara :)
Nu ska jag just äta wienerschnitzel igen, tillsammans med champinjoner (mm, jag gillar svamp!), tomat och keso. Äppel och morötter och som efterrätt förmodligen x antal koppar finrexin igen.

Så lite får jag ipinat i min mage, men det är inte roligt.
Ont i halsen och mätt blir jag på första tuggan.. usch.
Och jag känner mig så jävla äcklig när jag inte får träna, fy vale.
I miss working out.
Blir galen av att sitta här och höra hur vikterna smäller, JAG VILL OCKSÅ. Damn it.
När jag är frisk ska jag ge gärnet, pumpa skiten ur varenda liten muskel i hela min kropp, träningsvärk ända till nästa träningspass av samma muskel.
Aha. that's right.

Nu ska jag fixa käk.
Ha en bra kväll i regnet.
Mys :o)

Peace
Emelie

Inga kommentarer: