torsdag 4 juni 2009

regnet bara fortsätter falla

det har regnat precis hela dagen och fortfarande inget slut,
och det är bara underbart egentligen.
Dessa dagar kan man bara vara trött och sova och hänga runt,
ingen press och ingen stress.
Och jag hoppas att det fortsätter regna när jag ska sova för det finns inget bättre ljud att somna in till än regnet.
Så jag har tränat, bröst och triceps, blev helt jäkla slut, pressade verkligen allt ur de jäkla musklerna. Och roligt var det :) Fast jag har fortfarande långt att komma för att nå mina mål, men det är viktigt att ha mål och även små delmål på vägen.
Just nu är jag glad varje gång jag blir lite starkare och kanske ser en ynka skillnad, och jag blir inte lite glad heller.
Dessuom lär man sig ju nya saker hela tiden, idag också.

Här är vad jag körde:
Armhävningar 2 x 15, 1 x 12 (kroppsvikt, på en fot) nästa gång ska jag köra med viktplatta på ryggen..
Scullcrusher 2 x 12, 1 x 10 (16 kg)
Sned bänk i maskin 3 x 8 (20 kg)
Tricepsextension på knä mot stöd 1 x 12 (30 kg) 2 x 8 (35 kg)
Flyes på boll i kabel 3 x 10 (6,5 kg, på varje sida alltså)
Tricepsmaskin 3 x 8 (25 kg)
Pec Dec 3 x 8 (25 kg)
Dips 1 x 6 (57 kg) 1 x 4 (kroppsvikt) 1 x 6 (57 kg)

Jag är helt nöjd men jag kör lite för många övningar, speciellt för bröst och triceps för dom sista övningarna orkar jag knappt alls göra. Och borde i alla fall inte köra dipsen till sist.. haha, nå men nu kanske jag lärt mig? Man vet aldrig.

Ingen cardio idag heller, och jag känner mig grymt duktig! Wow, jag har faktiskt bara koncentrerat mig på ett pass i taget denna vecka och jag hoppas återhämtningen börjar bli i skick. Imorgon är det mage och biceps som ska mördas lite lagom sådär, och jag tror nog det blir en halvtimmes lätt cardio på det, jag går sönder annars om jag inte får arbeta upp pulsen lite mera på flera dagar. :) Men det förtjänar jag!


Annars har jag bara slappat idag också, men det är ju grymt skönt ibland det med.
Somnade två timmar på dagen en timme efter lunch, sen steg jag upp och då var det nästan dags för middag igen, vilket blev lax och det var grymt gott! 10 poäng till min pappa!

Fast 3 timmar senare var jag hungrig igen och då käkade jag faktiskt gröt, för det var jag sugen på :)

Försökte se på en film men jag vill bara se Tim Burtons absolut underbara Edward Scissorhands just nu, ingen annan duger. Och den vill jag inte se ensam heller. Så det får bli att bara ligga och fundera lite.


Ja, jag har faktiskt börjat läsa på en ny bok också. "Våga flyga" Av Lisa Jewell, så får se vad det är för någonting, det verkar faktiskt riktigt bra, sådär första 40 sidorna i alla fall. Annars brukar jag faktiskt vara lite seg med det där läsandet, såvida det inte handlar om näringslära eller träning. Min mest lästa bok för tillfället är förmodligen Anatomi och fysiologiboken "Människokroppen" som jag köpte inför kursen för snart två år sen, call me crazy, men den är så jäkla intressant!
Hoppas jag slipper in i höst, verkligen, är så sugen på att plugga nu att det är inte sant..

Vad mera?
Städat upp i rummet och det börjar se mänskligt ut, sett på några avsnitt one tree hill och har två kvar av sista säsongen. Kollat vad det finns för hyrfilmer på iptv.. Sett på lite trailers, läst bloggar. Ja, sånt där vardagligt.
Dock känns det faktiskt frustrerande att bara sitta inne och slöa, jag har inte lärt mig njuta av det än. Fast min kropp mår säkert bättre av det än jag tror.

Imorgon är det fredag och så jag har längtat efter den dagen.
ojoj.

Nu ska jag.. kolla facebook?
haha. Jag vet inte, men inte nojsa med er mera i alla fall.
Ses i morgon, kanske ;)

Love
Emelie





Inga kommentarer: