torsdag 18 juni 2009

Trust

jag har funderat mycket de senaste dagarna vem man egentligen kan lita på,
och framför allt, hur vet man?
Jag brukar säga att man vet inte vem man kan lita på före man vet att man inte kan det,
men stämmer det?

För det finns de personer man bara vet att man litar på, som en intuition, en magkänsla.
såklart tror man fel ibland, men det är sant att det finns dem man kan lita på.

jag har ju alltid varit en sådan som inte kan lita på personer, men med närmare eftertanke gäller det här mest vänner. Kanske för att jag blivit mest sårad av mina vänner genom livet?

och det är lite jobbigt för det håller mig på ett avstånd,
och i och med att jag börjar göra detta.
Så kommer jag ju aldrig komma någon riktigt nära,
och jag längtar efter att träffa en person (vän) som är som jag,
precis som jag.
Men framför allt kanske någon jag kan vara sådär äckligt-gulligt-bästa-vän med.. För det är härligt att ha en vän, eller flera bättre vänner.
Jag har ingen (som jag anser) att jag kan ringa till när som helst och bara häva ut alla mina tankar över, som jag kan göra det samma med.
Och som heller inte har någon annan på samma sätt,
för man vill ju också kanske ha en vän för sig själv..

Ja jag vet inte,
jag saknar i alla fall det där.
Och jag saknar vänner som jag inte behöver känna att jag måste tillfredställa..
(vilket såklart också är på mig.)

Men jaja. Enough.

Har inte skrivit på mycket på senaste tiden nu heller, men i tisdags var jag ju till Uppsala med S,
och det gick riktigt bra. Det kändes jättebra :) och jag måste tillägga att jag är jätte tacksam att han kom med, det betydde mycket. Och det var inte lätt för honom.
Han är en underbar människa och det finns inget som talar emot det. Jag hoppas verkligen att vi kan vara vänner..

Så igår sov jag halva dagen och sedan var det stress på gång, lagade ett nytt pass och ny skiva till passet på kvällen, och före mitt flowinpass så var jag på BodyCombat. grymt roligt! Och jag blev slut som bara den, märkte när jag skulle träna ben idag att det faktiskt gick lite trögare än vanligt, haha..
Och japp, idag tränade jag ben före jobbet, och drog även switching. ROLIGT med så mycket människor :) att dra pass förnyar mitt inre på något vis, jag älskar att göra det.

dagens träning, övningar:
utsida lår 1 x 15 65 kg, 2 x 10 75 kg
insida lår 1 x 12 40 kg, 2 x 10 45 kg
benpress 1 x 15 80 kg (uppvärmning), 3 x 10 (+ pump 10) 125 kg
liggande bencurl 1 x 10 26,25 kg, 2 x 8 31,25 kg
benspark 1 x 12 40 kg, 2 x 10 50 kg
utfall mot bänk 1 x 15 5 kg, 2 x 13 10 kg
vadpress 1 x 15 45 kg, 2 x 10 (+ pump 5) 50 kg

sedan körde jag några övningar för rotatorkuffen (axel) och på slutet lite hoppövningar för spänst och lite mera puls. som faktiskt gick förvånansvärt bra :) börjar få grej på knäna och vinkeln fot/knä i benövningar och hopp. MYCKET viktigt! :)

jag har fasiken träningsvärk sedan flowinpasset igår, wow! :) det tyder på ett bra val av övningar, och det kändes riktigt bra som första pass också(alltså utan ändringar) dock hackar mina förbaskade cdskivor, så måste försöka kolla vad som är fel..

Idag när kom till jobbet fick jag bästa överraskningen :) jag blev så obeskrivligt glad :)
du gjorde min dag.

Jag ser fram emot idag och helgen jättemycket, vad det än blir. Men det ser nog ut att bli lugnt, men det blir kanske ännu bättre då?

Nu ska jag kolla på någon sida som jag inte minns adressen till? Hur ska det gå?
Får försöka leta på google bara.

Och en låt måste jag bjussa på, eller två till och med.
grymt härlig tränings/party/feelgood-låt: Sean kingston - Fire burning


Och en låt som S hade på sin skiva (som jag fick, eller snarare nojsade till mig för jag tyckte den var så grymt bra! Så han har bra musiksmak, mot alla odds ;))
Kids in the way - Even snakes have hearts


Och när jag väl är igång måste jag ju ta en till,
eller två. HELT UNDERBARA LÅTAR. Jag älskar dessa låtar.
Hardcore superstar - shades of grey


Och sist, ännu enlåtsomjagalltidkommerälska av Bullet for my valentine,
typ världens bästa band!!! Road to nowhere.


Nej nu får det räcka, haha.
Kommer nog en rad låtar här i dagarna kan jag nästan lova,
eftersom jag fått ner ny härlig musik igen :)

Ha en underbar torsdag allihop!

Love
Emelie

1 kommentar:

S sa...

hah jag visste att du sku tycka om mina låtar på skivan :D