måndag 29 juni 2009

Ryggträning

I love it!
Bestämde mig för att köra rygg direkt, inget annat, och så blir det ett spinningpass ikväll.
Underbart! Absolut underbart!
Öste på med vikter och det gick HUR bra som helst, jepp, körde latsdrag på 50 kg själv nu, och jag är ju fan impad över mig själv.. Rodd i maskin med 60..
20 kg hyperextensions... Så nog ska det svida i morgon alltid! Är fortfarande slut i hela ryggen och det sved riktigt ordentligt.
Finns ingen bättre känsla, förutom när jag kör cardio och känner hur hjärtat pumpar + svetten rinner.
Men dem två tillsammans.

Ah fan,
det är det som gör livet.

Har dessutom kört så mycket superset nu att det var hur härligt som helst att bara köra slut på ryggen, och vila ordentligt i mellan, så gick nästa set ännu bättre..
Jag är helt full av endorfin fortfarande, så det ska ut på spinningen :D

På tal om träning läste jag världens bästa artikel i BODY magazine nr 5 2009, det var de typiska stereotyperna om "byggare" (dock tyckte jag de stämde in på vem som helst som helt enkelt tränar lite mera än den övriga befolkningen).. Det stod om allt från att man inte anses ha något liv för att man inte festar och dricker, eller hänger på gymmet, till att kroppsbyggare absolut måste ta anabola av något slag.
Klockren artikel och jag kände bara 1-0.
Den borde alla jävlar läsa, faktiskt. Borde kopiera den och hänga upp den på väggen.

Nu har jag druckit en liter av världens bästa saft, Fun light summer edition, limited. Honeymelon peach.. Grymt god!
Ska börja köra iväg till avancia igen, lyckades äntligen bränna en skiva som inte hackar..

Ha en bra kväll ;)
love to you all
Emelie

Inga kommentarer: