söndag 21 juni 2009

midsommar

jag har inte skrivit igen på hela helgen,
men det är det väl inte så många som gjort?
Vem sitter vid datorn över midsommarhelgen?
Inte jag i alla fall :)

Fast jag inte festat och varit nykter har det varit den mest överlägsna midsommarn i mitt liv,
inga alls dåliga händelser.
Bara bra, bara bra. Nästan lite för bra :)
Förra året låg jag på sjukhus över midsommar så det går inte att jämföra..
Mådde så otroligt dåligt vid den här tiden då att jag inte kan förstå det idag.
Och jag är grym som tagit mig såhär långt, jag måste ju vara det.
Visst har jag dåliga dagar fortfarande, och demonerna som jagar mig ständigt.
Men det går bättre, och jag mår bra. Jag är glad, i största allmänhet.

På fredagen vart det ohälsosamt för första gången sedan 31 maj (då jag åt tårta), före det har jag inte ätit på en månad heller. Och godis minns jag inte när jag åt senast?
Men det hör inte hit.
Det var gott och jag hade ingen farlig ångest, vilket var hur skönt som helst.
Bara mys framför brasa och pratade långt in på småtimmarna..

Lördagmorgon började med en tuff länk före frukost.. Eller det var väl just därför det blev tufft, eftsrom det var innan frukosten, fick sån jäkla håll så jag trodde jag skulle dö eller svimma i slutet. Men bet ihop och kämpade mig hem, 30 minuter var vi ute och sprang och vilken start på dagen! HELT fantastiskt! wow.

Åt frukost ute (proteinpannkaka med kesellaröra och jordgubbar) sedan var det utomhusliv som gällde hela dagen, grillade kyckling och lagade mat senare på kvällen igen. Så otroligt gott, och roligt.
Dessutom hade vi lite vattenkrig och akrobatik på gräsmattan men det iss jag inte berätta om, haha. Men roligt var det :D
Har inte haft en såhär bra helg på så länge jag kan minnas..

Idag var också bra, tränade axlar på dagen, sedan äta och vara ute i solen igen :)
Man måste verkligen ta vara på dessa små solstunder.

Ja men jag vet inte hur jag ska förklara,
det går inte att berätta hur glad jag varit den här helgen, och hur underbar den varit.

dock har det varit vissa tankar som slagit till i magen lite nu och då men jag antar att jag måste leva med det.

Och jag saknar fortfarande min andra kisse, Brallan. var är han?
Det gör ont i hjärtat när jag tänker på honom..

Nu ska jag se på ett avsnitt heroes till (som jag heller inte gjort på hela helgen) sedan gissar jasg väl att sängen kallar. Jobb i morgon bitti :)
Så kom och hälsa på mig till avancia ;) jag jobbar till 14..

Hoppas ni också haft en härlig midsommarhelg :)

peace and love
Emelie

1 kommentar:

Ida sa...

Du ÄR grym som har tagit dig såhär långt, absolut! Är stolt över dig! :)