måndag 22 juni 2009

yribollen

Jag tror jag druckit för lite vatten i helgen?
det snurrar ganska kraftigt i huvudet, har gjort det sedan igår.
Eller så är det solen..
Aaaja, det går nog över tids nog ;) Har inte ont i halsen i alla fall mera,
och uppskattar jag det? Inte så mycket som jag trodde jag skulle göra, fan.
Men det är skönt att kunna äta igen. Jag saknade tomaterna och kryddorna ordentligt.

Sitter på jobb och figurerar över telefon och datorköp.
På verkkokauppa kostar min nuvarande dreamphone 169 €, inte allt för dyrt.
Sedan är frågan om jag ska satsa på det? Och skita i datorn ännu en tid?
Men jag håller på att bli så förbannad när den ska stänga av sig hela tiden, plus att jag verkligen behöver en brännare som fungerar. Ah, jag har lite beslutsångest faktiskt.
Måste gå till försäkringsbolaget också.. I hate electronics.

Idag stressade jag halft ihjäl mig i morse och glömde ta min medecin för tredje dagen i rad, kanske därför mitt huvud snurrar? Men min snälla pappa skulle komma med den åt mig till jobbet, eftersom jag annars inte skulle ta den alls idag.
Vad är det med mig? ojoj. trött på detta värdelösa minne..

Ikväll är det träning som gäller, som vanligt, först en rejäl (antar jag ;)) genomkörare av rygg och biceps, och direkt därpå kickboxingpass. Ser fram emot det! Är sjukt träningssugen nu igen, bara väntar på att få att själv gå in i gymmet och lyfta lite skrot (eller ja, det är väl inte skrot direkt.. men anyway) jag ska vara död efter ikväll! ;)

Ida, när ska vi ta och träna nu då? I'm waiting! ;)

Nu ska jag... så småningom ta och käka lunch, min underbart goda kycklinggryta som jag lagade i fredags! minns inte riktigt hur jag gjorde men ungefär såhär:
1 paket honungsmarinerade kycklingstrimlor som jag stekte tills det var färdigt, därefter lade jag i broccoli och morötter som jag skivat i passlig storlek, även cashewnötter som jag krossat med mortel. Lät det steka en stund under lock, rörde om lite nu och då.
Därefter lade jag i kycklingbuljong så det blev lite mera "såsigt", sedan kan man välja om man vill lägga 4% grädde eller mjölk så det blir lite krämigare och ännu mera "såsigt" ( ;) ) om man vill kan man också lägga lite andra kryddor, jag hade i lite salt. Och till sist liiite liite sötningsmedel så får man den där thai-matssötman utan socker :) till åt jag mörka nudlar och MASSOR av grönsaker. Underbart gott!
Jag tror i alla fall att det var så :) minns jag om det var någonting mera så uppdaterar jag..

Ska ta och lägga upp lite musik igen, har kärat ner mig i några nya låtar igen!
Först Keri Hilson feat Kanye west & Ne-Yo - Knock you down, absolut veckans låt, kommer lyssna på den miljoner gånger.. ;)


detta är nog en kommande hit kan jag tro, och den är ju bra också ;)
kommer ha den på mina pass..


Sen en cardiolåt också, som taggar till tusen :)


och en personlig favorit från Green days nya album, som hela det är så jävla underbart. Som vanligt, då alltså.
Och jag gillar det faktuom att några låtar riktigt börjar låta som dem igen :) love.

Och jag kommer dö om jag får se på dem i höst. Omg. Vad jag har väntat många år på det.....

Nu fooood.

Peace
Emelie

Inga kommentarer: