fredag 29 maj 2009

en trött fredag

jag är helt slut, vet inte varför.
Sov väl inte sådär himla mycket inatt heller,
men så är det ibland.

Hann i alla fall träna före jobbet :)
blev lite armar och ben,
så har bara kört två styrkepass denna vecka :S känns inte alls bra,
men har ändå fått så mycket mage och bröst av flowin som jag nu körde 3 pass på raken och ett i måndags.. Så it's enough. Räkna hittills 10 timmar träning denna vecka, och en i morgon blir det.. + några promenader (men räknar inte med dom som träning ;p)
I alla fall, rätt bra men jag måste vila snart igen, blir för mycket för stackars kroppen.
Nå men dagens i alla fall, märker nog verkligen framsteg, fast tar fortfarande 40 kg i heavy pushdown 8 reps x 3 set.. Körde 35 först men det blev för lite, kunde köra för många.. Och i benpress 100 kg först 10 sedan 8 reps x 4 set, så jag börjar nog kanske komma lite framåt iallafall ;p men det finns nog mycket kvar, haha. Och dipsen börjar gå bra nu med, först kunde jag ju bara köra negativa men nu klarar jag det både upp och ner.. :D Så det är ju någonting man blir glad av i alla fall! Sedan körde jag lite rotatorkuffen i axeln också 4 set sådär bara för att jag nu måste börja göra det ;P Måste börja lyssna på andra ;P

Nä men det är svårt att försöka hålla igång såna små muskelgrupper, fast de är fan så viktiga också. Som till exempel handlederna, det är inte många som tränar dem. visst man får dem av många andra övningar sådär lite på köpet men det är ändå viktigt för att förebygga skador. För sedan när man börjar bli starkare i de övriga muskelgrupperna man verkligen satsar på så ökar risken så mycket för att man skadar de små man skitit i att träna..
Så jag måste skärpa mig.. :)

Nåja, nu tänkte jag lägga in en låt som jag är helt förälskad i, äntligen har Hoobastank släppt nytt album, och denna låten heter I don't think I love you. Fastnade för den direkt!


och ännu en låt som är sjukt bra men lite äldre är Hardcore Superstar - Soul of sweetness, mmm! Me like ;) En riktig glad-låt.


jag vill att det ska bli kväll nu.. :)

peace
Emelie

1 kommentar:

Anonymous sa...

??????????????????????????????????????