lördag 27 november 2010

Det finns sådant som gör dig korkad

Men å andra sidan är man faktiskt tvungen att använda sitt förnuft ibland.
Det finns faktiskt gränser.
Ibland kanske det handlar om att hitta någonting som får en att känna sig som någonting.
Men då tycker jag att det är viktigt att finna det i sig själv först.
Annars försvinner både förnuftet, du själv och allt du byggt upp. Eller allt du trott du byggt upp.

Detta kanske låter lite konstigt, men det finns nog de som förstår precis exakt vad jag menar också.
Det var någonting som kom upp i en diskussion igår,
ungefär så hur långt man verkligen är villig att gå för att hitta det man söker.
När det kanske egentligen handlar om att släppa stryptaget man har på sig själv.

För DU HAR ALLT DU BEHÖVER.
Och visst är det en konst att inse detta,
men när du väl gör det ser du allting
på ett helt annat sätt.

Bara så ni vet så pratar jag inte om mig själv,
visst kan jag också bli lite tokig ibland men det handlar snarare om någonting helt annat.
När det gäller detta så har jag kommit en väldigt lång väg.
Snart kan jag till och med säga att jag besitter en hyfsad självkänsla.


Inga kommentarer: