måndag 29 november 2010

Whopsie

Har visst helt glömt bort bloggen idag,
och det trots att jag tycker jag inte gjort så mycket?
Vilodag dessutom!
Ajabaja!

Har väl haft mycket på huvudet.

Började med sovmorgon till 8, satt i soffan med täcke till klockan 11. haha.
Satt och kollade potentiella julklappar på nätet. Måste säga att allt finns på internet. Även det man inte trodde man kunde hitta in a million years! Men precis det där sjuka som man kan komma på att skulle vara perfekt, det finns.
;) Visst är det roligare att gå i butiker, men var?
Det är inte som att det finns så stort utbud här direkt.. I alla fall, det gjorde jag i morse. Fick stressa upp..
På med kläder, fixa till och till skolan. Lunch, ställa i ordning och kund.
Gick bra! Hem igen, eller via knallen. Då jag kom hem snackade jag lite med grannflickan :) Han som brukar krama mig, lilla söta granpojken, hans storasyster. Som var med i klassen vi praktiserade med förra vintern, och jag fattade tycke för den lilla flickan :) Så är det hon som är min granne, och hans storasyster.
lite roligt måste jag säga!

Och jag måste berätta, igår när jag kom tillbaka, så höll ju pojken på att skottade åt mig! Jag höll på att dö! Så urgulligt :) Så när jag sa tack för hjälpen sa han
"Ja, det är väl det man har vänner till för".
GUD! Vilken fin unge :) Önskar jag får såna barn i framtiden!

I alla fall, väl inne i min lägenhet så diskade jag, plockade undan lite och så satte jag mig ner och beställde dom där julklapparna! SKÖNT att ha lite gjort.
Och nej mamma, dom var inte dyra! ;)
En liten julklapp till mig själv också, och nej, den var inte heller dyr! Men det var en sak jag sökt efter och INTE hittat någon annan stans hur länge som helst!

Kände mig riktigt duktig men när jag inte haft en ordentlig dag i skolan så känns min dag lite upp och ner på något vis.. Som att jag inte gjort tillräckligt mycket.
Men jag skärpte till mig, slappnade av och bara försökte njuta av att jag faktiskt inte hade några måsten. Jag har faktiskt gjort massor, fast det inte tagit hela dagen så har dom ändå blivit gjorda.

Så efter middagen tog jag en dusch, tände ljus och mysbelysning,
lade mig i soffan med mitt UNDERBARA täcke. (Jag älskar täcket också).
Satt på ett, sedan flera avsnitt av min nya favoritserie TRUE BLOOD.
Som faktiskt är så jävla mycket bättre än vad någon kan säga!
ÄNTLIGEN en serie som är lite sådär underbart underlig.



Dessutom är ju låten bra som fan, tycker jag.



Nu pratar jag före sänggående en liten stund med pojkvännen,
tänker på hur länge sedan det var jag såg honom nu. Kan knappt fatta att jag ska få se honom snart igen. Börjar kännas som att det var en evighet sedan sist.
Fast det gjorde det redan när han varit borta en timme. En halv.
Några minuter.
Det är skönt att prata med honom, även det måste jag tacka internet för.
Vet inte vad jag gjort annars. Förmodligen blivit galen.
Visst det kan gå några dagar som man kan klara sig utan att prata med varandra,
men sen skulle det nog börja gå konstiga elsignaler i hjärnsubstansen.
Väldigt konstiga.
Så jag är glad och tacksam över att jag har den här möjligheten.
Att kunna nå min kärlek fast han är en dag borta ifrån mig.



Dessutom finns det INGEN som får mig att skratta så mycket som han.

Nu ska jag lägga mig på spikmattan och läsa "bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson, krama min gosekatt och gosebjörn, njuta av skön sömn under mitt underbara täcke i min helt fantastiska säng.



P.s. Idag har jag också skrivit min önskelista till tomten.
Den kanske läggs upp på bloggen i morgon ;) KANSKE kanske kanske tomten läser min blogg.
Det är ju någon från ryssland som gör det, så då måste det finnas en chans att tomten också gör det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte bara fran Ryssland utan ocksa fran Thailand, for tillfallet, och tidigare fran Indien och Kina bland annat :P