torsdag 18 november 2010

Nothing to do

just nu känns det som att jag vilar lite för mycket,
bara gjort saker som inte direkt tagit så mycket tid.
Var i skolan och skrev provet - och blev godkänd ;)
Före det hämtade jag SKORNA och handlade lite, fan vad glad jag är,
skorna passade hur bra som helst, så när jag haft på dem har bara gått och tittat ner på fötterna ;) Ibland blir man nog nästan lite FÖR glad med hjälp av materiella ting..

Men det tycker jag att man får ibland!

När jag kom hem igen packade jag klart (ska till Åland i helgen) och diskade, redde även upp lite tvätt.

Så visst har jag gjort någonting,
men känns inte som att jag gjort någonting.
Träning? Haha. Konstigt att en dags vila gör så mycket, och ger så mycket tid över!
Men misstolka mig inte, jag tycker det är bra och SKÖNT att vila från träningen också. Så orkar jag träna ännu hårdare vilket är ännu ROLIGARE sen också!
Vilan ska inte underskattas, om man tränar hårt är den nästan viktigare än själva träningen..

Jaja, ska väl inte klaga, ska väl försöka att bara njuta av att ligga i soffan och inte behöva göra någonting vettigt. Legat och letat upp nya bloggar att läsa senaste halvtimmen - någon som har något tips?
Jag själv tycker det är hur roligt som helst att läsa andras bloggar!

Haft mycket funderingar idag också. Fick nästan en utskällning av en klasskamrat idag, som fick mig att fundera lite på förståelse.
Jag brukar skriva att många är förstående och visst stämmer det, men det kommer ALLTID finnas de som är väldigt oförstående.
Men sedan vände jag också på situationen lite, såg den från andra vinklar,
vilket jag tror är viktigt att göra.


Om jag skulle ta åt mig och bli arg/ledsen över det hon sa, så skulle inte jag heller vara speciellt förstående.
Klart jag blev lite ledsen först, men sedan vände jag på det. Försökte ta åt mig det hon sa, vända det till någonting posivit, och framförallt FÖRSTÅ -
förstå det sättet HON såg på situtationen, förstå det hon ansåg.
Och det gav mycket mera till mig än att bara sätta mig ner och fundera på mina brister, som jag så ofta gjorde förut (eller snarare alltid).

Alla människor är inte förstående, tvärtom, de flesta är det tyvärr inte.
Men det kan bero på flera saker, de kanske inte känner dig tillräckligt bra.

Sedan måste man försöka vända på det, se på allting annorlunda.
För det kanske är hos en själv det sitter,
om du blir ledsen eller inte.
Det är något jag verkligen lärt mig nu, jag väljer själv.

och SJÄLVKLART är det svårt ibland, och ni som läser detta och tycker jag är en total idiot kan ju försöka fundera efter själva? Är det inte så egentligen?
Att det är hur DU tänker, som gör situationen?

DET BLIR VAD DU GÖR DET TILL eller
Det är inte hur du har det,
utan hur du tar det.

Stämmer kanske mera än vi vill inse ibland,
speciellt i det allra mörkaste mörkret.
Där har jag varit, också. Och ännu längre ner än det.
Där kan man vanligtvis inte se någonting över huvud taget.

Men innan man hamnar där,
eller för att inte hamna dit igen,
så är detta någonting att tänka på.

Och ibland kan jag bara gå omkring och önska att alla skulle tänka lite mera så,
istället för att döma ut människor, eller direkt tycka någonting.
Försök se det från ett annat håll, tänka en annan tanke.

Framför allt är det nyttigt för oss själva, att försöka se på saker annorlunda ibland.
Att bli irriterad/arg/ledsen - det sliter ju bara på oss själva.

Nu har jag berättat några åsikter igen,
men det är ju sådant jag vill ha fram.
Och det behöver inte heller alltid bara ha med ADHD att göra,
för trots den så är jag inget annorlunda mot någon annan,
tvärtom.
Jag är mycket mera normal än många andra. Fast ändå är jag inte som någon annan över huvud taget.

Precis som du.

Inga kommentarer: