fredag 19 november 2010

Seg dag

kom hem, såg på förra veckans Idol,
snackade och drack kaffe med pappa,
gick omkring och dansade i köket,
läste IFORM, satte mig vid datorn,
läste bloggar, åt middag, och nu sitter jag här igen.
Pratar med Dragan och det känns bra,
jag älskar internet på det viset.
MEN, jag saknar honom fruktansvärt mycket.
Fast tiden går fort så i det avseendet verkar den inte
gå över huvud taget..

Funderar över hur jag ska göra med träningen idag,
jag vill träna, och jag borde träna ben,
men för det måste jag åka till gymmet,
och det orkar jag inte.
Hatar att köra när det är halt, ännu värre i mörkret.
Så jag funderar på om jag ska slänga på ett Zumba-pass och ta lite hemmaträning
istället? Det är ju det det är till för,
och det var länge sedan jag körde hemma.
Skulle jag ha kläder och skorna med mig så skulle jag faktiskt dra ut på en löptur, trots vädret. Men, det har jag inte.

PROBLEM? Nja, inte egentigen.. ;)
Vill bara få fram att hemmaträning också kan vara bra träning,
men inte om man BARA kör det.
Visst är det bättre än ingenting,
men det finns INGET som slår gymmet.
Eller varför inte ett pass tillsammans med en massa härliga människor som också strävar efter att svettas och ha roligt?
Det är det jag älskar med gruppträning.
Men fortfarande, gymmet slår allt. Gymmet är mitt paradis.
Och spinningsalen... ;) Såklart.

Jag är lite trött idag,
märks det?

Ledsen när jag är hemma, och Dragan inte är på Åland.



För övrigt hade jag någonting konstigt i håret,
blev skiträdd här för mig själv, satt och skrek..
Men sen var jag tvungen att skratta åt mig själv.
Fan vad dumt.
Men jag har ett väldigt obehag för insekter.

Inga kommentarer: