onsdag 24 november 2010

skulle kanske skriva någonting om idag också

och så publicerar jag utan att skriva någonting? haha.
Men ja.

Började med sovmorgon, mye skönt! Sov till lite över 9, sedan tog jag med mig täcket och kudden, lade mig i soffan och klickade igång tvn.
Jag ÄLSKAR att ha sådana morgnar ibland. Ingen stress, bara vara.
Låg i soffan till halv 1.Sedan duscha, äta och klä på sig. Försöka ta sig över till Åland.
Det höll inte på att gå..
När jag kommer ut stiger jag rätt ner i snö som går halvvägs till knäna och yr runt ansiktet.
Sätter igång bilen och så är så klart vindrutetorkarna igång sedan senast.
Ska försöka backa men nej, det går inte. Måste ut och SPARKA bort snön bakom bilen.
Helt andfådd och snöig kliver jag in i bilen och gasar ut mig.
När jag kommit några meter slår jag på vindrutetorkarna men nej, det gick inte.
Går ut och petar men ingenting hjälper. Så kommer jag på.
Helvete.
Får total panik och ett sånt grymt ADHD-utbrott. Har inte haft på länge men nu blev det för mycket. Ringde föräldrar men dom är inte till någon hjälp, inte ens ett stödjande ord.
i MINA öron. Sedan vet jag inte om jag direkt kunde lyssna så mycket.
Kör iväg ändå och stannar vid ica, torkar av rutorna, ringer igen,
ännu värre panik. Börjar störtgråta. Mamma säger att det ordnar sig.
Jag tänker att det kommer det nog inte alls att göra.
Men jag kör iväg i alla fall, halvvägs till hamnen tänker jag hur jävla bra jag var som faktiskt körde iväg iallafall, jag gav inte upp, jag kämpade.
Tänker att nu FÅR jag fan tänka att jag är bäst.
Jag ÄR bäst.
Och idag VAR jag faktiskt bäst.



Om det ändå kunde snöa rakt ner, och inte rakt från sidan..

Har jag dessutom nämnt min rädsla för att köra när det är halt?
Och mörkt?
Var stolt över mig själv på båten, men fick ligga ner hela vägen ändå.
Fick i mig en rågsmörgås och mjölk.När vi kom fram var det dags att köra igen, men nu gick det bra.
För jag klarar ju vad som helst.

När jag kom hem fick jag höra en lång ramsa om misstag,
och kände mig misslyckad en stund.
Till jag sa att nu får du mig att låta som jag vore världens pucko,
men nej, som jag redan visste så menade pappa verkligen inte det.
Han hade bara pratat. Och sagt.
Misstag händer. Och jag är inte korkad.
Kände mig sedan bra igen. Och det ordnade sig.

Nu ska vi se vad som händer, kanske lägger mig och läser en stund.
Eller ser lite på House.Hoppas på att min katt kommer och myser med mig.

Gud ska veta att jag behöver lite kärlek idag.
Så.
Idag var väl också rätt händelserikt, antar jag.

Dessutom drömde jag inatt att Tarantino hade gjort en film åt Disney,
en barnskräckfilm.
Som jag såg på, och mitt i allt var jag med i den själv.
Det var grymt äckligt kan jag säga, men mitt i allt var jag bara åskådare igen
Och efter filmen kom jag fram till att det inte var en jättebra film, förmodligen för att Tarantino gjort en disneyfilm. Men storyn var bra.
Haha.
Jag drömmer väldigt konstiga drömmar, som jag redan också nämnt..
Ska se vad det blir inatt!


Inga kommentarer: