måndag 22 november 2010

lång och intensiv dag

igår hade jag inget internet så kunde inte blogga,
eller ja.. Hemma på dagen förstås, men först drog jag pass,
sedan tränade jag och efter det umgicks jag med min familj till jag åkte iväg.
Var så förbannat nervös för att köra men det gick bra!
Dessutom var det ju ingen snö på den här sidan! Fantastiskt ;)

Dock har det snöat hela dagen idag,
som faktiskt bara varit mysigt.

Jag och de två jag har i min grupp har praktik denna vecka,
med start idag.
Började morgonen med några korta föreläsningar, avslappning och diskussion.
Intressant! Lite frustrerande..

Käkade lunch på skolan och drog till nästa skola (vi har praktik med lärarna, tar hand om dem) och körde samma sak en gång till, nästan.
Lite skönare känsla efter denna gång :)
Sedan fick vi springa tillbaka till skolan för vi hade tider bokade för samtal och massage.
Jag körde två stycken! Gick bra. Första kostrådgivningssamtalet, som jag varit nervös över. Men det gick hur bra som helst. Det gäller bara att tro på sig själv.

Människor är så otroligt intressant, ju längre jag kommer i den här utbildningen blir jag bara mera faschinerad och intresserad av människor.
Hur olika och unika varenda en verkligen är, både till utseende/fysik, och i personlighet/liv/mentalitet..
Och ALLA har så mycket som är så otroligt fantastiskt.
Det går verkligen inte att förklara, men det är fruktansvärt givande att träffa dessa människor, och se en liten glimt av deras själar.

Många tankar och åsikter har förts fram idag, som vi också fick prata med varandra om emellan. Jag måste säga att det är intressant och lärorikt att möta människor och se vad de tycker också, vad har de för åsikter. Och sedan kanske tänka runt det.
Vi träffade på en rätt negativ lite äldre man, som ville säga emot oss, vad vi än sa.
Frustation väcktes men jag kände att jag kunde behålla mitt lugn bra,
jag såg det som att han inte var mottaglig för den informationen vi ville dela med oss av, och han ville framföra sin åsikt så väldigt mycket.
Jag tycker lite synd om honom, för han går verkligen miste om mycket av livets bästa delar genom att tänka på det sättet han gjorde.
Och det var verkligen synd att vi inte hade tid att prata mera med honom.
Det var bara att försöka förstå honom, och hur han tänkte.
Som jag pratar om förståelse hela tiden, men jag måste säga att jag tycker det är otroligt viktigt. Men det kan också ha en stor del i hur man SER PÅ SIG SJÄLV.

En vacker dag ska jag prata lite om KASAM men det orkar jag inte nu, haha.
Nu vill jag bara duscha, kasta mig ner i soffan och ta det lugnt!
Har ont på många ställen i kroppen. Och känner mig undernärd idag faktiskt. Dröjde allt för länge mellan lunch och middag.
Känner hur en liiten liten tippning på sådana rutiner kan slå om mig så mycket.
Jag kände mig helt förvirrad tidigare.
Rutiner är nästan oroväckande viktigt ibland..

Nu ska jag duscha,
utlösa lite lugn och ro-hormon, aka OXYTOCIN.
(I <3 my shower)

Puss!

ni får en bild på mig från när jag hade mörkt hår i underhåret.
Saknar det lite ibland faktiskt. Vill göra någonting med mitt hår nu..
Funderar på lite ljusare hår med några mörkare tjocka slingor på något enstaka ställe.

Inga kommentarer: