tisdag 30 november 2010

En trött tisdag

Ja, jag blir upp och ner av det här när rutinen försvinner.
Skönt att skolan börjar i morgon på riktigt igen.

Men visst är det härligt att få sova lite på morgonen också, och ta det lugnt.
I morse sov jag till 9, la mig i soffan och såg på True Blood. Käkade min underbara frukost läääänge.
Men sedan sparkade jag igång med att laga matlådor till veckan.
En av mina favoritmaträtter måste jag säga, sjukt enkelt och så jävla gott,
om man älskar lök det vill säga.

Jag har ungefär 500 gram köttfärs,
en mellanstor gul lök
4 stora klyftor vitlök
ca 100 gram champinjoner, konserverade eller färska i skivor
salt
svartpeppar
vitpeppar
gurkmeja
lite chilikrydda

allt ska stekas tillsammans,
champinjonerna sätter jag i när köttet stekt färdigt och steker lite till.

Så JÄVLA gott! mmmm!
Skulle kunna leva på det.. ;)

Idag var det meningen att jag skulle köra ett HPB, men det blev inte idag heller.
Bara samtal och massage.
Gårdagens gick också bra, känns härligt när man lyckas hjälpa någon lite.

Ikväll ska jag träna Axlar och cardio på det.
Sen ska jag ta hand om min hud..
Den blir så jävla jobbig på vintern :( torr och FUL.
Livlös.. Dessutom blir mina mörka ringar runt ögonen ännu mörkare.
Jag är så förbannat ful nu att det finns inte.
Gillar inte alls det här.
Ska lägga mask i ansiktet för första gången i hela mitt liv, se hur det känns.
Om jag orkar. :)

Nej nu ska jag börja göra i ordning min lunch..

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: