lördag 20 november 2010

Fågelmiddag

åhh! SUVERÄNT! Mums!
Lite FÖR gott nästan.
Alla ni som inte käkat sjöfågel har verkligen gått miste om en smakupplevelse.

Mysigt med hela familjen samlad också, mycket snack om allt möjligt,
Idol och idoldeltagarna, andra tv-program, humor, personer och mycket mycket mera.
Bland annat berättade min bror om en finne som varit på Åland och skulle till Alko.
Han kunde inte svenska över huvud taget så han funderade en stund och frågade sedan "Koskenkorvakioski".. Hahahaha, störtskönt.
"Jaha, du menar Alko" fick han som svar av en person som inte ens bor på Åland, utan i sverige.
"Jåå, jåå ALKÅ" svarade han tillbaka.

Så jäkla roligt. Smart kille ;)

Snackade även om hur det kommer se ut på Åland om 100 år, pappa var säker på att det bara kommer pratas finska medan vi andra var hårda på att nej nej, i så fall hör vi nog till sverige.
Så blev det politiksnack.
Jag tror inte att vi kommer snacka finska på Åland. Eller DOM, om hundra år lär jag nog vara på ett mycket bättre ställe i vilket fall som helst..

Det är underbart med familj, måste säga det,
sen har jag ju faktiskt världens bästa och finaste familj också.



Efter middagen rymde dock min andra brors hund. Dörren var inte ordentligt stängd,
just typiskt. De går ännu och ropar efter honom utanför här, och jag tycker synd om dem.. Det måste ju kännas otroligt jobbigt. Inte bara det att det är jobbigt fysiskt, påfrestande, utan även att ens älskade husdjur springer bort och man har ingen aning om vart det tar vägen. Lilla Baloo. Jag hoppas han hittar tillbaka snart..

Ska nog snart ta och äta lite igen tror jag, och sova tidigt. Måste ladda för kettlebellspasset i morgon, och så ska jag ju träna BEN på det.
Hoho, hur ska jag orka? ;)
Kettlebells är verkligen OTROLIGT tungt, och pulsen går verkligen i taket.
Det kanske ni inte trodde? ;)

Här har ni basövningarnas basövning för kettlebells:


Nu blev jag lite nervös! Kommer säkert drömma en massa drömmar inatt,
brukar alltid göra det före jag ska dra nya pass. Haha.

Häromnatten hade jag en väldigt konstig dröm,
drömde att jag var tvungen att göra en könsoperation.
På grund av att när jag föddes så hade det blivit någonslags mixup i universum,
det var en annan som skulle blivit tjej som egentligen blivit kille,
och av någon anledning skulle jag måsta "byta kön med honom",
flummigt.. Slutade med att jag kom fram till att det inte skulle fungera, och jag ville verkligen inte bli kille, så på nåt vis skulle jag slippa det.
Fast vid det laget hade jag redan fått snopp. Haha.
Men jag tänkte att dom hade ju redan opererat mig, så då skulle det ju inte vara några problem att göra det igen.

Fy fan vad glad jag var när jag vaknade,
fick titta in i mina trosor. Det var inget där.
Thank God!

Ibland kan man drömma väldigt, väldigt sjukt. Jag gör det ganska ofta nuförtiden..
Ska se vad det blir inatt.

Nu ska jag äta igen.
Adios Amigos!

Inga kommentarer: