onsdag 17 november 2010

kvällen är min tid

Idag har det varit en intensiv dag, och en rätt påfrestande dag för kroppen!
Vi hade friluftsdag i skolan, det är en del av vårt år 2, att leda friluftsaktiviteter, som vi då har gjort i grupp.
Jag och min grupp hade vecka 39, med tema stresshantering, rehabilitering i naturen.
De som höll idag inriktade sig på träning i naturen.
Det var riktigt roligt, vi gick en halvtimmes promenad längs vår vackra kanal, fikade lite (maten smakar bäst utomhus!), och efter det satte vi igång med uppgifter vi fick i grupperna vi blivit indelade i. Vår grupp skulle hitta på 6 styrketräningsövningar i naturen. Det gillade jag kan ni tro ;) detta var vi klara med på några minuter, och det tog inte länge för de andra grupperna heller. Lite lekar efter det, sedan skulle vi få igång vår egen eld i gruppen och grilla korv på den ;) Efter lunch fick vi visa övningarna/testa på andras, och gå hem. :)

Jag fryser ju så vettlöst mycket, oberoende av vad jag klär mig i, och när jag står stilla.. Har nog kommit underfund med att jag levde nära ekvatorn i mitt förra liv.
;)



Men hade roligt i alla fall, och sedan var det dags för annat! Gick till gymmet, körde axlar och liite lite bröst, blir mindre nu eftersom jag jämt får ont i fästena, och när jag kör så gör jag lätta övningar.
Militärpress bakom nacke 4 x 12
Framåtlyft 3 x 10
flyes i kabel 3 x 8
flyes i maskin 1 x 12, 2 x 10, 1 x 8
Hög rodd 1 x 12, 3 x 10
Skidåkaren 1 x 15, 2 x 12
bröstpress i maskin 3 x 10
pec dec 3 x 10

Detta tog ca 40 minuter, och sedan var det äntligen dags för SPINNING! :D
Jag drog för skolan, hade några från klassen och några från hp1, många nybörjare vilket var roligt! Snackade först och hjälpte ställa in, sedan pratade jag om passet.. Sen körde vi igång med en smäll! Ojoj, vad vi körde!
Det var så sjukt roligt! Och det verkade som att de också hade det, plus att det var tungt. Det gillar jag otroligt mycket. Och det såg så bra ut fast det var många nya, jag körde nästan på som vanligt.

Snacka om att duschen var skön efter detta! Och att det är skönt att bara sitta här i soffan och njuta. Ska strax tända lite ljus och mysa till det lite extra.
Älskar verkligen kvällarna! Det är min avkopplings och återhämtningstid. Jag njuter verkligen av att bara sitta här och inte göra någonting. Sticka lite gör jag också,
och ser på mina älskade serier, eller eventuellt en film. Före jag ska sova läser jag och ligger på min spikmatta.
Det är ungefär så det ser ut varje kväll, och jag fullkomligt älskar det.
Vissa människor har den iden att man måste göra så mycket hela tiden, och det är så fruktansvärt fel! Eller man ska ju självklart göra det man mår bäst av, men om man som jag bara älskar att ligga på soffan och mysa under ett täcke, med en kopp te, tända ljus och se på sina favoritfilmer eller serier - så tycker jag fanimej inte att man ska skämmas!





I och för sig är våra förhållanden olika också, jag tränar ju hårt, så om jag gjorde mycket mera efter det skulle min kropp säga ifrån ganska hastigt.
Och det är inte som att jag inte gör någonting, jag håller igång i princip ända till jag slappnar av.. Haha, det lät ju bra va?
Men jag menar att jag kan komma hem från skolan, städa, diska, tvätta, hushållssysslor - you name it. Sedan går jag iväg och tränar, efter det dusch, mat och SEDAN får jag njuta av min kvällstid.

Vet inte varför jag skrev det just nu, de som känner mig vet ju hur jag lever redan, men ibland kan jag höra så många som skäms över att de bara tar det lite lugnt.
Men det är du själv som bestämmer det. Så enkelt är det.

Nu måste jag nog sluta skriva för annars tror jag mina fingrar ger upp ;)

Inga kommentarer: