fredag 10 juli 2009

5 minuter, eller 2 timmar?

Jag har förlorat tidsuppfattningen nu, men jag har faktiskt betat av majoriteten av timmarna redan. Mycket viktigt, annars hade det varit svårt faktiskt.

sitter bara och längtar efter att få träna nu, det kryper under och i skinnet riktigt ryschligt.
Ska nog köra rejält på sen :) dessutom har jag ju druckit en halvliter battery (stripped) så lite speedad blir man ju av det också.

Detta har jag kastat i magen denna vackra dag:
08:00 Frukost: samma vanliga branflakes med frön, vetekli, havregryn, banan och mjölk
11:30 lunch: två hela och två vitor kokade ägg med 250 g keso, två små bröd med skinka och tomat.
15:00 mellis: 250 g keso med nöt&bärblandning

och thats that so far. Det återstående är förmodligen post & pre workout och kvällsmål.. :)

Lite festsugen har jag också blivit, har inte druckit en droppe alkohol på snart 3 månader. Känner mig nästan lite för duktig.. Men när min födelsedag ska firas ska jag försöka göra mig av med i alla fall några av de där extra dry ciderna och mina två flaskor öl som stått i kylen sedan urminnes tider. Dock behöver man inte dricka så mycket :)

Jag tycker att jag har ett utmärkt liv utan att häva i mig en massa sprit helgerna i ända, och jag tycker också man kan leva hur bra som helst (till och med bättre) utan alkohol.
Det värsta man får höra är att man inte har något liv, jag "bara tränar". Men för mig är träningen inte bara träning utan det är mitt största intresse, det gör mig lycklig. Och jag kan lova att alkohol inte kan göra en enda person så lycklig som jag blir av att träna, eller utföra något av mina andra intressen (som musiken, sjunga, spela gitarr.. Eller helt enkelt bara hänga med en vän och snacka om allt mellan himmel och jord) . Speciellt nu på sommaren är det påtagligt, eftersom det enda människor tycks göra är festa, dricka drycker vars alkoholhalt överstiger 4%, vara på stranden, och sedan dricka igen, jobba i veckan, och sedan festa på helgen igen.. Var är nöjet i det hela egentligen?
- att komma ut och träffa människor... Får man till svar.

Men var försvann förmågan att träffa människor och umgås vid sina sinnesfulla bruk, undrar jag?

Missförstå mig inte heller, jag tycker också om att dricka ibland på sociala sammanhang. Dels för att det är skönt att slappna av lite (för det gör man faktiskt, det är som att kroppen vid något tillfälle slutar kännas sådär grymt spänd och uppstressad) och dels för att dom flesta andra gör det (inte grupptryck, mest för att jag vill hänga på och man blir ju trots allt grymt sugen att dricka när man är med personer som gör det, av någon jäkla anledning, och så är det ju även förjävligt att hänga med dem som druckit om man själv inte har det, för då är dom alkoholpåverkade helt plötsligt inte så härliga att umgås med mera) och ja, jag har inte emot det.. Och anledningarna som finns när man väl dricker går väl knappast att räka heller.. :)

Sedan finns det förstås den där gränsen när man dricker, jag antar att det är den klurigaste delen.
Men, det är helt enkelt roligt att supa ibland. haha.

Dock hatar jag att människor anklagar en för att inte ha något liv när man inte festar/dricker varje helg. För det är väl ett påstående som bara är helt sjukt jävla korkat att yttra..

Nu har jag 3 timmar kvar här framför datorn, sedan ska jag äntligen få komma ut i gymmet och lyfta lite vikter! :)

Peace
Emelie

1 kommentar:

S sa...

Det är nog de som anklagar dig för att inte ha ett liv som är utan ett liv (: Man ska göra det som gör en lycklig! :D