måndag 20 juli 2009

som bortblåst

var ju all motivation men nyss kom den tillbaka som på beställning,
eller egentligen till och med lite smidigare.
Som en msn-konversation, kan man säga.

Jag har nu kommit fram till att en av de utbildningar jag sökte till (närmare bestämt den jag helst ville komma in på) omöjligen kan ta in mig.
Eftersom att jag faktiskt hade behövt plugga ungefär 1 år andra "förberedande" kurser.. Så det suger ju, men bra att veta så jag inte går och tror att jag är ännu dummare än vad jag verkligen är.
Så där var det,
nu sitter jag och väntar på att få svar på ett mail, där jag frågar en folkhögskola i stockholm om det går att göra sena anmälningar. Och jag hoppas, för då skickar jag iväg ansökningspapper så fort jag bara kan.. Och fortsätter hoppas.
Jag har till och med redan fyllt i blanketterna..

Jag har också börjat fundera på varför jag är så fruktansvärt avundsjuk?
Inte på alla, nej. Jag är bara avundsjuk för dem som "får" så mycket här i livet utan att behöva kämpa för det alls. Det bara kommer som svävande från himlen och landar rätt och slätt i deras händer. Bara sådär.
Jag förstår inte, jag vill så gärna att det ska ha ett syfte.. Det känns liksom som att det måste finnas det ibland.
Men å andra sidan försöker jag glädja mig och det är det som kommer sen, när jag fattar hur dum jag är som sitter och svär för att jag är avundsjuk.
Är man kanske lite egoistisk? Jaja.

Nu hade jag nyss kunder så kom bort mig lite..

Träningen då? Jorå, den har nog bara gått bra. Hade vilodag igår, en välbehövd sådan.
Tränade ben i lördags och hade lite träningsvärk, men inte nära på lika mycket som efter förra passet, 4 dagar varade den träningsvärken i benen. Ooohja.
På fredagen var det mage och vader på schemat, drog även ett 35 minuters spinningpass på lunchen som var riktigt roligt! Men gick lite fort..
Torsdagen, det har jag redan skrivit om.
Idag är det förmodligen Triceps och börst som ska pumpas upp (eller försöka i alla fall) och ska också försöka hinna med på step igen, det är så jäkla roligt! Och bra för min non-existanta koordinationsförmåga. Jag är glad att jag kan skratta åt mig själv, för om ni vill se någon göra bort sig skulle ni komma med och se på mig när jag är på sådana pass. En arm hit och ett ben dit, nää, det går inte.

Och äter gör jag, som en jäkla häst. Har ätit 6 gånger om dagen varje dag nu, utom igår, då åt jag bara 3 gånger.. Sov väldans länge, plus att jag helt enkelt inte var sådär superhungrig. Efter allt ätande.. Behövde också min mage vila.
Psssst... käkade hamburgare i fredags och FAN vad gott det var! Speciellt när jag var sugen på någonting lagom florrigt och det var nog riktigt tillräckligt. ;) haha.
och ännu bättre; jag hade ingen ångest. eller janå, väldigt väldigt lite i alla fall!

Men nu foaks ska jag återgå till mitt hårda arbete och sedan blir det träning för alla slantar!

Peace!
Emelie




1 kommentar:

ida sa...

Din jäkla jävla svikare som inte kom på takida! Du missa en himla rolig kväll! Och tummen ner för dig som inte kunde ringa upp heller!!! :p