tisdag 7 juli 2009

stressigt på jobbet

Direkt när jag kom hit kom det miljoner människor och skulle ha allt möjligt eller fråga någonting, så jag har stressat tills nu.
Men det är skönt ibland så bara flyger tiden iväg.. Känns det ju som i alla fall.

Imorgon ska jag sista gången till uppsala och sjukhuset för att prata med en läkare, sedan får vi se vad det blir.
Men jag har nog en eller två aningar redan.
Tänker dock varken hoppas eller inte hoppas..

Idag sov jag till 11(sköönt) sedan stödade jag och donade hemma, och efter det iväg för att träna förstås :) Idag blev det en REJÄL genomkörare av armarna, jäklar vad härligt det kändes och hur SLUT jag blev! Underbart!


Övningar biceps:
2 uppvärmningsset hantelcurls
preacercurl skivstång
2 x 12 15 kg
1 x 8 17,5 kg
skivstångscurl omvänt grepp
1 x 15 15 kg
1 x 12 16 kg
1 x 10 17 kg
gravitationscurl
1 x 10 6 kg
1 x 8 7 kg
1 x 6 8 kg
Liggande kabelcurl för å få ut sista
1 x 10 30 kg
1 x 8 30 kg
1 x 6 35 kg

Övningar triceps:
dips
1 uppvärmningsset med kroppsvikt
1 x 20 5 kg viktskiva
1 x 15 10 kg viktskiva
1 x 12 10 kg viktskiva
Scullcrusher
1 x 15 17,5 kg
1 x 12 18,5 kg
1 x 10 19,5 kg
Heavy pushdown
1 x 15 35 kg
1 x 12 40 kg
1 x 10 45 kg
Enarms pushdown för att få ut det sista
1 x 15 10 kg
2 x 10 15 kg


Sen körde jag 45 min cardio, och under den tiden tappade jag min Ipod från "hyllan" (som är en trappa upp) ner in på damernas avdelning.. Haha. Hur lyckas jag med allting?
Nåja, det var bara att springa ner efter den hastigt och lustigt, jag hade bara lite svårt att hålla mig för att skratta..

Har redan, 4 timmar senare, ont i armarna. Så det bådar gott. :)

Här är mitt matintag hittills:
11:00 Frukost: en skål branflakes med banan, diverse frön, havregryn, vetekli och mjölk.
14:00 Lunch: 2 kokade ägg, 2 kokade äggvitor med 100g keso och några msk majs, 2 små brödbitar med skinka och tomat. Kreatindryck.
14:30 träning
16:30 proteinshake
17:45 middag: ett stort kycklinglår med mörkt ris, 50 g keso, 2 morötter.

Och det är väl bara kvällsmålet som fattas än så länge.. Vet inte riktigt vad det blir än, men skriver in det senare :)
Nu håller jag för tillfället på att dricka några liter saft igen :) denna gång Olight i smaken apelsin-jordgubb som för övrigt också är underbart god! Olight är en riktigt bra saftsort, inte lika sliskig som fun light lätt kan vara.

Imorgon är det vilodag eftersom jag ska till Uppsala, knappast sådär jättebra mat-dag heller. Men får se vad det blir, det värsta när man är i sverige är att det blir till att äta så fruktansvärt många gånger.. Jag är hungrig precis hela tiden :) Känns det som i alla fall..

Angående formbilderna, jag ska försöka ta lite bilder och sätta upp, har lite svårt att få någon bra bara, haha, såklart :D Plus att jag kan vara lite dålig på att fota, ärligt talat. Vilket märks på min ordfyllda blogg. Hoppas ni tycker om att läsa ;)

Nu ska jag fylla på min shaker med lite mera saft!
Kanske denna gång samma sort men smaken smultron? Får se, får se.

Ha en underbar myskväll i regnet allihopa säger jag med denna myslåt :)
Caitlin and Will - Adress in the stars


Peace & Love
Emelie

2 kommentarer:

Ida sa...

Vad menar du med sjukhus i uppsala? Berätta, jag maste fa veta, vad gör du dit?

Ida sa...

Bloggar är väl till för att läsas ? Men lite bilder är ju inte heller fel, men du är ju duktig på att lägga upp musik så! Själv fattar jag inte hur man får in en sån där youtube-ruta..

Och gud hur kan du äta kl 14 och träna 14.30, jag skulle inte klara det tror jag, skulle antagligen spy ?