fredag 10 juli 2009

fredagsjobb suger

och inte blir det bättre av att jobba 9 timmar,
jag kommer ha ont överallt ikväll, och vara halvdöd av tristess.
Men så är det och jag får ju pengar i alla fall..

Träningen blir också lite lidande,
men ska försöka med ett pass efter jobbet.
Dock är det trist att vara ensam i gymmet, inte alls samma sak.
Men å andra sidan får man ju hela salen för sig själv..
Jaja. det finns positiva och negativa delar av allt.

Igår var jag så otroligt nere, depressionen kom och bitchslappade mig i ansiktet riktigt ordentligt.
Har inte mått bra på några veckor nu men igår var det riktigt riktigt horribelt.
Idag är det lite bättre och det blev lite bättre igår också men ångesten var hemsk.
Jag har personer att tacka gårdagen för otroligt, utan dem vet jag inte hur det skulle gått.
Och jag får tacka mig själv för att jag lärt mig berätta när jag känner sådär..
Också åt personer som har del i mitt liv fast kanske inte är så betydelsefulla, jag får lära mig bara att människor sällan dömer sådant. Inte så ofta som jag tror i alla fall.

Nåja,
så igår hade jag planerat in ett hardcore gympass men fick världens sämsta nyheter på morgonen som knäckte mig helt, så det blev inte av.
Dock hasade jag mig ut i regnet på kvällen och sprang utav bara fan, 6-7 km på 30 minuter.
Jag hade helt enkelt mycket att ta ut.. Och efter det körde jag lite magövningar hemma så sammanlagt 50 minuter höll jag på. Det var skönt, och det är nog bra att komma ihåg att när man minst känner för att springa eller träna, sitter det som bäst.
Men man ska även minnas att det är okej att inte träna när det känns så.. Det är det absolut.

Min chef kom just och snackade lite med mig, Peter, han är så jäkla bra. Jag måste säga det..

Snart är det dags för lunch och jag tror det blir keso&äggröra igen,
jag har fått hajp på det den här veckan. :)
Även keso + nöt&bärblandning.. Supergott!

Köpte keso för en hel armé när vi var till uppsala i onsdags, även 3l saft (honeymelon peach & appear) och hur mycket branflakes som helst! Älskar coops egna branflakes, de är grymt goda tillsammans med "orginalet". Sedan inhandlades även 10 liter mjölk och 1kg linfrön.. tillsammans med många andra varor. Jag älskar stora och billiga matbutiker ;)

Hade tänkt inhandla ny dator men fanns inte, så jag sket i det. Däremot hittade jag en NY drömtelefon, som är guld jämtemot noka 7510 supernova. Denna är Sony Ericsson T707. And I love it. Dock köpte jag förstås den inte? varför? Så nu väntar jag på att dom ska få in den till Åland, eller att mina föräldrar som är i Gävle över helgen får syn på den.. För DEN ska JAG HA, tamme tusan! Min slitna gamla nokia funkar ännu, vilket jag inte förstår, men den behöver förkastas.. Det ser ut som att den själv ställt upp i ett krig..

Nu lunchtime,
ha en bra dag.
And wish me luck.

Peace
Emelie

1 kommentar:

Ida sa...

Men duu, säg till någon fredagkväll så kommer jag med dig och gymmar, skulle ju vara helt underbart med ett helt gym för sig själv! :) (om du får ta dit ngn vill säga..)