onsdag 29 juli 2009

Nyvaken?

Japp, jag tror jag vaknade till först för en stund sedan.
Har alltså i princip bara varit här och haft ögonen öppna de senaste timmarna,
men så är det väl när man inte är någon morgonmänniska.

I morse när jag låg i solariet kunde jag verkligen visualisera att jag låg på en vit sandstrand vid ett riktigt blått, genomskinligt hav någonstans långt borta och bara njöt av tillvaron.
Det var en helt underbar känsla, brukar inte kunna tänka mig till sådant så lätt, men nu var det verkligen som att jag varit där, och i hela 15 underbara minuter fick jag vistas i min fantasitillvaro.


Jag vill verkligen bort nu igen från det här stället nu,
en semester skulle sitta som handen i handsken.
Men jag längtar också efter att börja plugga,
har suttit och letat efter lägenheter hela morgonen, sådär ifall jag nu faktiskt skulle slippa in.

Jag är någonstans mitt i mellan nu, jag tror och hoppas att jag kommer slippa in, men på samma gång vågar jag inte tro och hoppas för mycket, och även finns den där lilla fan på min högra axel som säger att det inte ens finns någon chans för mig. "Jävla dumhuvud, vad fan sitter du där och tror!??"

Det känns lite jobbigt faktiskt, för jag blir så trött av det här hoppandet från en tanke till en annan, och att ha den där oron gnagandes på insidan..

Jag börjar bli lite hungrig igen nu,
kanske skulle ta och smaska i mig lite ägg med keso och cashewnötter + russin?
Och så en ostmacka förstås. På ett underbart bröd med massor av frön.
Har jag sagt att jag älskar frön och nötter?? Det tror jag, men det kan inte sägas för många gånger ;)

Läste just IGEN att ägg inte alls är "farligt" i "för" stora mängder, alltså, man kan inte äta för mycket ägg. Eller janå, man kan väl äta för mycket av allt,
men det enda som kan bli ett problem är att man utvecklar en tillfällig allergi mot dem, annars är det bara att äta på. Hoorrayy!

Emelie

1 kommentar:

ida sa...

JIPPI! För jag älskar ägg!! :D <3