måndag 6 juli 2009

how do you like mondays?

Jag vet faktiskt inte vad jag känner för måndagar riktigt,
ibland är jag ivrig för en ny vecka,
ibland bara längtar jag efter nästa helg,
och ibland vill jag bara inte leva igenom första dagen på ÄNNU en likadan jävla vecka.
Självklart finns det andra scenarion men de senaste måndagarna har jag faktiskt bara sett fram emot helgen igen..
Dessutom vet jaginte nu för det känns som att tiden går allt för fort, jag hinner inte med nå¨gonting och snart är sommaren över igen..

Jag har inte ens hunnit skriva ett blogginlägg i helgen?
Fast jag bara låg i soffan hela dagen igår och gjorde ingenting, fast jag var så otroligt trött och slut hela dagen.
Det tar på att resa,
vi var till stockholm i lördags och det var riktigt nice, sov på bussen och drack lite energidryck och kaffe så var jag hur bra igång som helst hela dagen utan större problem. :)
Det var skönt att komma bort och speciellt skönt att vara med mitt hjärta hela dagen utan att behöva skiljas åt..

Det första vi gjorde var förstås att äta, lunch på McDonalds och det blev kycklingsallad för oss båda, sedan gick vi iväg längs sveavägen och mot Gymgrossisten! När vi kom fram var det stängt, och då blev jag inte sådär jätteglad för det var ju egentligen därför vi hade farit dit.. Men jag satt mig ner och tog en kaffe på ett cafe precis där bredvid och efter en liten stund kom en typ och öppnade, han hade bara varit lite försenad. Så då fick vi komma in i paradiset :)
Jag fick med mig 3 påsar protein och en burk kreatin + 2 red kick energidrycker. Så det blev inte sådär jättedyrt och det var riktigt skönt, så kunde jag shoppa lite med gott samvete.

Så därifrån vandrade vi tillbaka in till centrum igen och stannade i några butiker på vägen, hittade dock ingenting men när vi kom in på stadium då jäklar :D haha. Min favoritbutik for sure ;) där hittade jag 1 par mjukisbyxor, 1 par träningsbyxor och 2 tröjor. För 800 kr.. (80 €) ganska bra va? ;)
Några andra butiker besökte vi också men sedan var det matdags igen! Då på kungshallen förstås :) vi åt samma igen, grillad marinerad kyckling med röror och bulgur. GOTT! ojoj vad gott det var, mmm.
efter det vandrade vi åter på och åt glass gjorde vi också därimellan, senare utåt eftermiddagen från att vara sol och hur fint som helst så mitt i allt mullrade det till i himlen och så ÖSTE det ner regn.. Jag undrade bara var det kom ifrån mitt i allt, haha. Och jag som är så jäkla rädd för åskan..
Men snabbt tömdes gatorna och det var bara att försöka hitta en bra butik att vara i en stund.
Och där hittade jag en vit alldeles underbar klänning :)
Så några fynd blev det allt och tur var det! Det känns riktigt bra, dock hade jag ju även behövt skor och sånt smått. Men ska ju till Uppsala på onsdag så då lär det väl bli nåt smått butiksspringande igen..

Bussfärden och båtfärden hem gick bra, jag var glad att jag köpt mjukisbyxor eftersom mina jeans var helt nersölade av regnet så kunde jag byta till någonting varmt och torrt.

Kort och gott så var det en helt underbar dag och jag var jätteglad på kvällen :)
Uppskattar verkligen att komma bort ibland..
Och med det sällskapet kan det ju inte bli bättre :)

Igår var det bara lugn som gällde, sov till 12 och sedan sov jag lite till, var en sväng till butiken, åt lite mat, satt i soffan och såg på Las Vegas (som för övrigt är en grym serie det också!), åt lite mat igen, på kvällen kom D och så var vi ut och åkte lite hoj :D jag för första gången och jag var skiträdd före jag hoppade på men USCH VAD DET VAR ROLIGT :D jag älskar fart och jag blev helt galen, haha. Så det var grymt roligt, faktiskt, riktigt riktigt.

Så summa sumarum har det inte blivit någon träning i helgen, men en hel del promenerande och jag kände att jag behövde vila igår, både kropp och huvud. Mina ben gjorde hur ont som helst..
Ska köra på igen idag :D Rygg och efter det ett step-pass. Det ser jag fram emot grymt mycket!
Älskar att köra rygg och steppen har jag inte ens varit på ännu, så hoppas det inte är för svårt men.. Bra med lite utmaning ;)

Nu känns det som att jag skrivit en halv bok,
ska ta och sluta en stund.
Ha en bra dag :)

(ska försöka kasta upp lite bilder ikväll)

Peace
Emelie



1 kommentar:

Ida sa...

Joo lägg upp formbilder, jag vill se! :)