torsdag 2 juli 2009

sjuk benträning

OMG får jag bara säga ;) det gick sjukt bra. Och det känns ju ännu bättre då :)
Övningar:
Uppvärmning med "gynstolen" ;p
3 x 10 press ut och 3 x 10 press in
Benpress 1 x 15 105 kg, 1 x 12 110 kg, 1 x 12 115 kg, 1 x 10 125 kg
enbensutfall i smithmaskin 1 x 15 15 kg, 1 x 12 20 kg, 1 x 10 25 kg
benspark 1 x 15 45 kg, 1 x 12 55 kg, 1 x 10 60 kg
liggande bencurl 1 x 12 25 kg, 1 x 10 30 kg, 1 x 8 35 kg
sittande bencurl 1 x 12 55 kg, 1 x 12 60 kg, 1 x 10 65 kg
marklyft som avslut för att få ut det sista..
1 x 12 60 kg, 1 x 8 80 kg, 1 x 10 80 kg

Så körde jag förstås lite rotatorkuffen mellan, och även vader 4 set..
ökade vikterna varje gång, sista körde jag 12 reps på 70 kg

Jag tog faktiskt lite "formbilder" igår, som jag kanske lägger upp om någon vill?
Det verkar vara rätt populärt att göra det nämligen men jag skäms ju alltid över att visa min kropp. För det känns som "här är den och jag är sjukt nöjd med den" men så är aldrig fallet för mig, jag är aldrig nöjd med den.. Men eftersom jag nu har en träningsblogg så kanske det är bra att visa sina framsteg.. osv? Vad tycker ni?

Annars så nu har jag nyss ätit min SJUKT goda middag,
2 hela kokta ägg + två kokta äggvitor mosade och tillsammans med keso + salt
och två smörgåsar.. Grymt grymt gott, och enkelt!
Jag lovar att man kunde laga karelska piroger på det egentligen, istället för smör och ägg så, ägg, äggvita och keso! Och sen på mörkt bröd.. Det ska jag testa någon gång!
Nu har jag just druckit mitt vitamin/magnesium/zink/selen-tillskott, och mitt järn förstås.
(eftersom jag har anemi..)
Så får jag upp energin till Spinningpasset som en timme! Kom med vettja!

Nu ska jag "relaxa" lite, boka båt och buss till söndag (ska till stockholm ;))..
Sedan börja förbereda för passet! Yei :D

Ha en bra kväll allihop!

Love
Emelie

1 kommentar:

Karin sa...

okej jag vill inte köpa den allra första ja testa den och den satt konstigt men den vita med huva funderar jag skarpt på men den kostar 80e... jag vet inte ja jobbar hela tiden! :S vill ses de va så jäkla länge sedan! :O
och du ska va stolt över din kropp för du tränar as hell! det finns inget som du inte ska vara stolt över! och vet du va? ja tror ja börjar bli av m mina tankar :P eller en del av dem, ja kan äta bland follk :D de e tackvare dig och linda! :P <3 men jag måste komma på ett pass med dig! tror min "60 ggr" går ut snart men hinner inte träna för mkt p.g.a. jobbet :S men vi måste ses! :) va gör du på lördag kväll? :)