fredag 31 juli 2009

finally friday

eller egentligen går det ju rätt fort, men i alla fall.

Jag är uppe före tuppen igen och man märker nog att kroppen vänjer sig lite,
är inte lika trött som i onsdags men inte är jag ju pigg heller inte.

Igår var jag så lyrisk över att jag kom in på utbildningen,
vad är det för utbildning då?
Det är väddö folkhögskola och jag skall gå till hälsopedagog.
Det är ju en folkhögskoleutbildning men i den ingår så mycket av det jag verkligen vill, mycket mera än någon annan enskild utbildning, och sedan får jag ju se efter det om jag vill fortsätta mera in på något av spåren, och skulle jag säga rätt är det nog personlig tränare då, som blir nästa steg. När jag ju fått behörigheten :) Men blir ju även styrketräningsinstruktör (vilket jag tänker välja till) och det är i princip PT..

Jag är i alla fall sjukt glad, för jag sökte den för en vecka sedan, och en vecka senare har jag någonstans att ta vägen, och det är bara 3 veckor kvar sedan ska jag ÄNTLIGEN börja få komma framåt i livet, komma någonvart på vägen.
Jag kan faktiskt inte beskriva för er hur bra det känns.. Bara det :)

Sedan är det ju fortfarande mina ansökningar från studera som ligger i bearbetning än, och jag väntar svar på dem inom några veckor, dock tror jag (om jag nu skulle slippa in) att det får bli nej på dem, för denna utbildning verkar så underbart bra och jag ser så fram emot det nu.
Dessuom är ju platsen inte dålig heller, fast det är ett jättelitet ställe, men jag har ju en historia av att TRIVAS bäst på riktigt småa ställen, haha.
Och inte kan jag ju säga att det är någonting negativt att bara ha 20 minuter till hamnen och båten på 1,5 timmar..

Nu börjar jag gääspa.
ska ta och fixa min GRÖT igen!
Yummie yummie
in my tummie ;p

Inga kommentarer: