onsdag 22 juli 2009

Hur kan människior

vara så trångsynta och egoistiska?

Det är det som är det absolut värst att jobba inom den sociala branchen (eller servicebranchen),
man stöter på dessa människor.
Nej, man MÅSTE stöta på dessa människor.
Ingen respekt alls, de tror att de är större än alla andra och bättre än alla andra, speciellt mycket bättre än dem som jobbar inom servicen.

jag skulle vilja säga till er alla:
TÄNK EFTER
medmänniskor är minst lika viktiga som du själv.
Och oberoende hur bra jobb du har eller hur smart du är så är du inte bättre än någon annan,
varje individ har lika värde.

Och det allra värsta är att när man är sådär fruktansvärt fin i kanten så vågar man heller inte föra fram sina tankar direkt, öga mot öga.

Det värsta är att denna typen jag pratar om är fruktansvärt konstig, han är liten, han är gammal och han är jävligt FUL. Och fast han är så "smart" är han tydligen väldigt väldigt rent utsagt DUM, det är vad jag anser om sådana människor.
Och skulle han sagt någonting till mig istället hade han nog fan hållit käften därefter.

Men för någon vecka sedan berättade mamma för mig om det så kallade "Napoleonsyndromet", om små män som anser sig bättre än andra.. Ni fattar grejen.
Det stämmer så klockrent in på så många människor (framför allt små män).

Nu känns det bättre när jag fått häva ut mig,
god damn vad bra det är att ha en blogg, måste jag säga.

Inga kommentarer: