tisdag 21 juli 2009

Städning

finished, och det känns ju i alla fall lite bättre kanske. Nu när det är rent.

I morgon blir jag ett år äldre och det känns mest bara konstigt att säga att jag blir 21, för på samma gång som jag känner mig äldre så känner jag mig yngre också, och 21 känns mycket äldre än vad det är, verkar det som. Fast de ti dagens läge faktiskt är rena rama tonåren fortfarande, det är i alla fall ingen som tänker på att komma framåt i livet. (Eller visst, men väldigt få, och väldigt lite). Det är egentligen allt jag vill för tillfället, komma framåt, för det känns som att jag står och stampar på samma ställe hela tiden, men det är ju ett litet steg framåt att bara tänka på förändring..

Igår var jag helt slut på kvällen, somnade som en gris.
Slutade 17 och därefter supersetade jag bröst och triceps på 45 minuter, 4 övningar var.
Kör med 10 kg armhävningar på ryggen nu och det känns riktigt bra! Måste testa hur många jag kan göra men jag gör alltid 30 till uppvärmning fast jag skulle klara flera..
Det är jag mer än nöjd över :)
Sedan körde jag dips med 10 kg viktplatta, lutande bänkpress i smith sista 8 repsen med 40 kg (hmm också nått jag vill bli bättre på), pushdowns med rep och det kändes ordentligt! fick sjuk kontakt med triceps och det bara brände, helt underbart! Flyes i kabel med 35 kg varje sida, sjukt tungt.. Scullcrusher fick jag öka till sista repsen 22 kg, började med 20. Gjorde 8.. Huhu. Och sista övningarna var pec dec (skulle egentligen kört raka men det var en jävel som satt och vaktade den konstant) och enarms pushdowns för att köra ut det sista.
Bra pass faktiskt, riktigt nöjd! Brukar vara svårt för mig att köra triceps och bröst på måndagar men tydligen gick det bra igår :)

Efter det gick jag med på step:en, såå roligt :D men mitt svett började lukta ammoniak.. :(
vilket betyder att min kropp bränner proteiner istället för kolhydrater och fett.. Som även är ett tecken att tagga ner lite på cardion och äta mera kolhydrater och fett. Men det är så konstigt för jag äter massor av kolhydrater redan, men som sagt så behöver min kropp mycket av det och jag vet om det. Många skulle säga att jag har tur, men jag vet inte faktiskt..

Jag och Dragan skulle se på film på kvällen men vi somnade istället (: och han skrämde halvt livet av mig inatt när han steg upp och krockade med spegeln, haha.
Men det var mest bara komiskt faktiskt, och ännu värre var att han krockade med den 2 gånger.. Den pojken är minsann lika yr i huvudet som jag :D <3
En bild från när vi var i stockholm och det mitt i allt började ösregna :)
Jag tycker om honom väldans mycket faktiskt.. Första gången jag egentligen skriver om honom nu, men jag skulle kunna skriva om honom hela tiden. Jag vågar bara inte,
och jag vet inte varför. Kanske någon som förstår..
Och kanske därför jag haft sån skrivkramp, för att allt jag egentligen tänker på är honom och det finns inget annat jag vill prata om egentligen. Men jag harlite svårt med det, fast jag på samma gång skulle vilja skrika ut det för hela världen.
För det känns faktiskt rätt, på ett helt annat sätt, jag kan inte förklara..
Och grejen är väl den att jag inte tror folk skulle förstå.. Också.

Nu ska jag börja fixa lite käk till jobbet,
träning idag blir rygg och axlar eller biceps, har inte riktigt bestämt mig än.. :)
och btw, så ska jag skicka in blanketterna idag.. Sen blir det till att hoppas!

Emelie

Inga kommentarer: