torsdag 30 juli 2009

Moornin!

Nu är jag på gång igen,
steg upp klockan nio, men det tar ju en stund att vakna.

Egentligen skulle jag dragit switching kl 12 idag men den blev inte av i alla fall så jag har EN HELT ledig dag! hur skönt är inte det?
Jag tänkte att jag ska ta vara på den så mycket som möjligt och försöka för en gångs skull kasta mig ut i solen och försöka få lite färg denna sommar också, men sen började jag fundera på om jag skulle ta och springa ut på en liten löprunda? Jag blev såå sugen. Första dagen denna vecka som jag har RIKTIGT träningssug igen, och det är underbart! Har varit så seg så jag vet inte vad, men idag känner jag mig som en helt ny människa igen.
Lite vila och flowin gör susen ;)

NU ska jag även lägga upp lite recept på mina banan muffins som jag bakade (mm), kanske skulle ha tid att kasta ihop nåt nytt recept idag på någonting gottis? hmm.
Jag är grymt sugen på cocos, av någon anledning.
Men i alla fall.



MUFFINS (10 st småa, skulle bara testa så lagade jättelite):
2 äggvitor som vispas upp till ett fluff
100g kesella/kvarg
1 dl bananprotein (eller vanilj går också hur bra som helst)
1 mosad banan
1 dl havregryn
½ dl vetekli
1 tsk bakpulver
eventuellt lite sötningsmedel som så behagas

in i ugnen på 200grader i ca 15 minuter
och woila, nanna :)

Nuu ska jag försöka få den här dagen att starta!

Emelie

Inga kommentarer: