tisdag 24 mars 2009

bättre efter det "lätta" kardiopasset

haha, ja, så blev det med det.
Jag skulle bara ta ett lätt cardiopass, sådär få upp pulsen lite granna.
Sprang nästan 25 minuter på löpbandet, intervaller och före det hann jag visst cykla 5 minuter. På det blev det även ett benpass på 30 minuter, kanske skulle börja köra ben lite mera seriöst igen? Det var roligt.
Och även, till sist, 20 minuters grym intervallspinning. Var anfådd och svetten bara rann en timme efter det..
Doc känns det rikigt bra, och jag kryade i ordentligt..
Var det bara det som behövdes? Är det bara det att jag är trött? mystiskt hur det kan vara ibland.

Dock har jag en blåsa på tungan som gör ont, vilken S punkterade igår och som var borta i morse,
men den lilla jäkeln har funnit sin väg tillbaka.. morr..
De är så irriterande, och ont gör de.

En underbart god sallad blev det till middag idag, från kantarellen,
med youghurt currylime dressing.
SJUKT gott!!! Hatar curry annars men den där såsen var hur delikat som helst..
Någonting man borde prova på att laga själv? Absolut.

Annars idag då?
Inte mycket, i morgon är det dock mera på schemat igen,
ska äntligen komma mig till att hämta proteinerna,
träning förstås, dra ett flowinpass och sedan jobba i kassan. Och som avslut på dagen sjunga..
Och en del småsaker till, som hämta mera medication...

Nu skall denna tös försöka återgå till det överseriösa ansträngandet vad jobbet innebär.
Ha en trevlig kväll allihopa :)
/ Emelie

Inga kommentarer: