söndag 1 mars 2009

ingenting att veta

Tankarna har fått vandra lite ikväll.
Ibland är det skönt att tänka, för det kan faktiskt hända (dock sällan) att man kommer till en slutsats, och kanske rent ut av kan ändra hur man ser på en sak.
Jag läste en artikel i fitness-magazine, en sk fitnesstjej som skrev om sin kosthållning och hur bra hon trivs med den.
Enligt henne knappt någraandra kolhydrater än de hon får från grönsaker och frukt.

Jag tycker detta är hemskt fel att sätta i en så offentlig tidning, speciellt en tidning som är så läst och omtyckt av många.
För det är så fel.
Visst det är rätt för henne och det säger hon också, men det kommer aldrig fram att det kanske är på andra sätt för andra. Vilket det verkligen borde.

Jag blev rent ut sagt förbannad.
Men vad kan man göra?
Det är nästan så jag kunde skriva en insändare åt henne.. Men det känns lite väl faktiskt.. :)

Det jag också haft i tankarna är min träning, och att då jag läser om personer som tränar 5 ggr i veckan tycker jag det är sjukt mycket. Medan jag själv kört på 10 timmar om veckan före jag blev sjuk.. Det var liksom som att någon skrikit "HALLÅÅ, vad fan håller du PÅ MED!!!??" i mitt huvud mitt i allt. Och det stämmer.
Jag måste försöka få en bättre balans i min träning, och mycket mera vila. Även större intag av kalorier.. Det är skadligt att hålla på som jag gjort och för att inte prata om hur lätt det går att tappa motivationen om man gör så.
I och för sig är träning verkligen mitt liv.
Men det får inte vara det enda. Jag måste hitta någonting som jag kan göra istället för att träna när jag har tråkigt..

Asså nu svamlar jag väl bara på som vanligt och är inte det minsta inressant,
men det är bra att få tankarna lite ner i ord, så att jag minns vad som snurrat på där. Mitt minne är kort och speciellt uppbyggande tankar har lätt att rinna bort som att de aldrig existerat..

I alla fall, nu ska jag se på ett avsnitt Gossip girl,
och fundera på om jag är lycklig.
(För jag anser att man för göra vad fan man vill, bara det känns bra. Oavsett det är att hoppa hopprep eller spela tv-spel..)

Good night

Inga kommentarer: