måndag 2 mars 2009

efter frukost och två koppar kaffe

Är Emelie Westerlund lite liknande människa även denna dag.
Frukosten bestod av havregrynsgröt med 1 dl havregryn, 1/4 dl vetekli, 1/4 dl vetegroddar (och liite salt), in i några minuter i ugnen med ca 3-4 dl vatten, ta sedan ut den och knäck i ett ägg (eller två äggvitor), rör om och in i mikron några min igen.. Sedan lite olika frön (jag hade pumpa, solros och sesamfrön), jag använder också några dadlar och en halv banan för smakens skull (som jag skär upp och sätter i, rör om ordentligt) sedan mjölk efter smak.
Det är smaskens! Och bra med protein, ägget/äggen gör även att gröten blir mycket mera mättande än vanlig havregrynsgröt.

Vi har även en prao här på Avancia som jag är tvungen att säga åt henne vad hon ska göra, det känns lite konstigt *skratt*
Är inte van att säga åt folk vad dom ska göra och vet inte om det känns så bra heller.. Vill inte känna mig "bättre" än någon annan.
Kanske det är för att jag inte tycker jag är det helt enkelt?
Aja.

Idag får jag äntligen köra igång med styrketräningen igen,
satsar på att superseta axlar och rygg en timme före mitt Flowin-pass.
Det kommer bli fantastiskt underbart :)
Och ikväll ska jag bara slappa så tusan och sova tidigt.

Inga kommentarer: