tisdag 25 november 2008

and when your heart begins to bleed

you're dead, you're dead, you're dead indeed.

Jävlar vilket bra avsnitt av OTH det var,
bästa på länge.
fick rysningar..
5 före att börja gråta, hoho.

nu är jag rätt slut faktiskt,
blev verkligen trött på övningen,
så det gick inte sådär jättebra och min röst kändes lite konstig,
men till sist blev det bättre och det ska nog vara bra på torsdag :)
Jag har ju inte tränat före idag så lite mindre energi.
Efter övningen fick jag dock äntligen träna!
Gick till avancia direkt så hade en hel del tid över,
tränade för mig själv före passet. Först lite trappmaskin, sedan handleder och lite axel, eftersom fanny alltid kör axlarna på K/S så tänkte jag att jag kan lika bra ta ut dem ordentligt så att jag kan skippa dem när det är dags för biceps/triceps/bröst.
Det tar så länge annars och är heller inte bra att köra för mycket på samma gång.
Helst skulle det vara med max 2 muskelgrupper på samma gång,
men det blir lite svårt att pressa in det på det viset.

Såg en som ofta är på gymmet när jag är där,
hon tränar inte så bra..
för det första så kör hon en övning bara en gång alltså en repitition..
och sedan byter hon helt muskler..
Det är inte alls bra. Visst om man bara vill förbränna kalorier genom att lyfta lite (vilket nu heller inte är det bästa alternativet),
men det bygger inte direkt några muskler, det ger eventuellt bara lite träningsvärk..
Inte så speciellt mycket uthållighet heller..

mm, jag har en kisse bredvid mig som ligger och kurrar :)
de är så underbara och så otroligt ljuvliga. Älskar dem såå.
Känner mig väldigt sällan ensam mera sen S tog hem dem,
och mitt mående har bara blivit bättre sedan dess,
vilket säkert kan bero på dessa fantastiska små varelser!
Mitt hjärta smälter verkligen när de är såhär söta.
S är inte hemma nu heller, jobbar som vanligt,
stackarn. Och stackars mig ;p haha nä men,
det är ju klart att jag vill ha honom hemma.
Min underbara <3

Usch, vi handlade mat & sånt för över 60 pengar idag,
FY.
Jag skulle verkligen vara lycklig med lite LIDL på åland faktiskt.
Jag bryr mig faktiskt mindre om kvaliteten eller huruvida det är ekologiskt, genmodifierat, bla bla bla, eller inte.
Jag tänker faktiskt mest på att få någonting i mig så att jag kan leva vidare för tillfället.
Då vore det väl ypperligt med en lite billigare butik..
Speciellt när de har världens bästa bykpulver! det är sjukt bra!
Kläderna blir rena, mjuka, och de luktar otroligt gott!

Det är faktiskt en sak jag kan bli lite irriterad på ibland (men bara dåliga tider, annars orkar jag inte fundera på vad andra har för sig allt för mycket, dvs, dem jag inte känner),
det här "otroliga intresset" helt plötsligt för miljön,
matens "kvalitet" osv.
Det duger inte med vad som helst mera.
Okej, visst finns de de som faktiskt bryr sig.
Men majoriteten, garanterat, hänger bara på en trend eller försöker döva sitt dåliga samvete för ditt och datt.
Men jag antar att det är någonting som hängt med oss sedan religionernas början.
Att försöka för allt i kroppen göra eller tänka någonting (som man egentligen kanske inte är) bara för att det är "bra", "snällt" eller "omtänksamt" för att försöka dölja det faktum att man verkligen är en riktig bastard. (för att säga det på något vis). Jag menar, vi är alla bara oss själva egentligen, vi borde inte bry oss om resten av den gråa massan (som försöker färga sig lite men misslyckas radikalt), det borde inte vara någonting som bara ger ännu mera dåligt samvete i slutändan.
Jag vet för jag har inte råd att köpa de "bästa produkterna", jag har inte plats att sortera sopor extra mycket, jag har inte tid att stå och läsa på alla förpackningar vad de innehåller, jag har absolut inte råd att köpa miljövänliga kläder..
..allt som bara stiger i priset.
Jag vill leva lite också, på mitt sätt.
Visst kan vi alla försöka så gott vi kan,
men hur mycket vi än försöker så är det trots allt det här livet vi ska tänka på.
Det som finns nu, där vi står.
Vi får bara en chans på jorden, och livet erbjuder mera än jordens råvaror, ekologiska eller inte.

Inga kommentarer: