torsdag 20 november 2008

sverige imorgon

äntligen!
öfnatt, är ett bra ord min mor brukar använda,
det är någonting man kan få ibland om man är bosatt på Åland.
(eller eventuellt någon annan ö..)
På senare dagar har jag till och från haft extra mycket öfnatt,
när jag varit här sedan början av september.
Bara en dag över till sverige räcker bra för att normalisera standardlivet.
Så i morgon far jag med min mamma över till den svenska sidan en dag.
Ska bli roligt att vara med min mor också, saknar dem nästan mera när jag flyttat hemifrån på hemmaorten, så att säga. Det är mysigt att prata med mina föräldrar, och speciellt när vi inte bråkar eller har andra diverse olösliga argumentationer.
Jag mår alltid lite bättre efter varje gång jag umgåtts med dem..

ikväll kom jag underfund med att jag borde vara ägare av 10000 exemplar extranycklar (..eller 10000 exemplar av allt.. egentligen). När sampe än en gång fick komma hem och öppna dörren åt mig, jepp, jag har låst ut mig förut.
Jag fick dåligt samvete och kände mig dum, det borde inte hända så ofta men,
jag är ju trots allt bara människa, eller vad!?

Spinningen flöt på underbart,
körde riktigt fullt ut idag och svetten forsade.
Dock hade hon BÅDA dom där jävla låtarna jag nämt tidigare (live your life & pokerface),
det är väl lite konstigt!? men pokerface var nog lite bättre när man inte såg på videon på samma gång, dock inte bra för det.
Men några missar får väl alla göra,
och jag antar att jag är en av de få som inte gillar dessa ytterst meningslösa och irriterande låtar.
(jaaa, jag gillar dem verkligen inte)

Jag är trött ikväll,
så ska kanske se på senaste "Dirty Sexy Money" och sedan hoppa i kojs,
blir ju ändå tidig morgon i morgon.
06:45, sist jag steg upp den tiden var nog i våras när jag jobbade på chipsen *rysningar*.

peace

Inga kommentarer: