lördag 15 november 2008

helt slut

inte så konstigt efter en dag som denna.
Började lugnt men efter morgonmålet stack jag ut på en springtur i regnet,
blev helt slut. Jag var svettig som en gris när jag kom tillbaka.
Då kom jag även på att jag inte hade srykt min skjorta till uppträdandet
så jag fick ha S att köra hem mig så hjälpte mamma mig,
jag åt lunch och misslyckades med frisyren, sen kom vår luciamamma efter mig
och mot godbyhallen.
Jag var grymt nervös före men jag överlevde!
Jag tyckte förstås att det inte gick bra alls i varken solosången eller de andra sångerna,
medans det gick skitbra för de andra! Men, man är väl sin egen värsta kritiker.
Jag överlevde i alla fall så är nöjd, men känns bättre nog såhär i efterhand.

Efter det gick vi runt lite där,
pappa provade på spikmatta, haha. :)
Sen åkte vi hem och åt middag hos mamma och pappa,
stekt aborre, mmm.

Nu sitter jag här med S och mumsar chocklad.
Kommer nog somna som en sagofigur inatt.

Hah, det är konstigt att vissa människor anser sig ha mera värde an andra.
I tidningen idag stod det att en helt vanlig människa fick 4000 euro i böter,
för att ha kallat sitt ex advokat för "alkoholadvokad".. i sin blogg..
WHAT!? det är ju sjukt för fan.
10000000 miljarder människor blir kallade för 10000000 miljarder gånger värre saker än det, dagligen.
Blir förbannad, egentligen bryr jag mig kanske inte så mycket, men vi blev och diskutera det (bland annat som självmord, dödsstraff, om fängelse är rätt väg, psykopatiska människor.. m.m.)
så jag tänkte efter och; det är fan inte rätt.
INGEN är värd mera än någon annan. Det var en rätt egoistisk människa som krävde så mycket pengar (vågar väl inte säga så mycket värre saker eller!? man kan ju bli påhoppad..)
Visst är det även fel att kranka ner på andra, men det finns bättre sätt att visa det på.
Kanske ställa personen i fråga mot väggen, försöka komma överens.
Nu är det ju i alla fall säkert att denne person inte direkt tycker mera om den här advokaten i alla fall...

Inga kommentarer: