onsdag 19 november 2008

herrigud, det är snart jul.

SOLOtidningen damp ner i brevinkastet i morse :D det har jag längtat efter.
nu är den full av julklappstips och vad man ska önska sig osv.
det liksom slog mig att det inte alls är länge kvar till ljus ska tändas, lyktor ska fram och granar kläs.
Nej, det är inte dåligt, det är härligt.
Julen är ljuvlig fast den är lite vrickad.

Julsånger, julstäda, lillajul, julmat, julklappar, julkänslor..
Jag hoppas innerligt det kommer lite snö i år,
trots allt har jag faktiskt känt julkänslor till och från sedan mitten på oktober,
ändå känns det som en chock att det snart börjar bli brottom med klappar igen.

Julmässigt längtar jag till lillajul som i år inträffar 29.11,
då ska vi sjunga med luciagruppen på lillajulmarknaden
och efter det ska jag spexa i lägenheten så att man kunde tro
det var insidan av tomtemors livmoder.
Jag vill ha en traditionell lillajul i år,
det där festandet och supandet känns lite jobbigt,
det är liksom ingen orsak egentligen..

nog om julen,
Idag ska jag förhoppningsvis träna rygg&mage,
bara jag hinner. Har inte riktigt bestämt mig när jag ska fara än..
S jobbar kväll och jag har hela kvällen fylld,
först övning och sedan uppträdande på bibban,
och efter det sånglektion.. Så det blir mycket sjungande idag igen :)
Det skulle vara bra att fara till gymmet så att jag kan fara direkt till övningen
men det blir så flummigt med lunch och så blir det att släpa en massa saker hit och dit..
får se.

sov kanske lite dåligt inatt i alla fall,
borde nog gått och lagt mig när jag var trött igår,
för först hade jag svårt att somna, och sen när S kom hem
blev det nästan omöjligt att somna om..
så blev en hel del vridande inatt
och så sov jag till halv 11..
Det är allt för länge.

Inga kommentarer: