fredag 7 november 2008

det är skönt med lugn

min dag började vid 14 idag,
när jag och sambon min åkte och handlade,
till apoteket och vidare för att köpa kattsand.
Efter det satt jag ner en halvtimme och åt lunch för att sedan
göra mig redo för en kort löptur ner till gymmet och en timme pilates.
Jag kände mig duktigt mör efter pilatestimmen men bestämde mig för att köra lite biceps och triceps på gymet när jag väl var där, jag kommer ha rejäl träningsvärk i morgon kan jag lova.
Plus att jag efter det här sprang en 2o minuter, så sammanlagt 2 timmars träning idag,
underbart!

När jag kom hem hoppade jag i duschen och gjorde mig färdig för middag med familjen vilken bestod av pappas egna fiskade sik, stekt, tillsammans med potatismos och sallad (mmm mmm mmmmm). Jag åt sjukt mycket men vart ändå inte riktigt mätt före det var dags att stressa vidare till Öppethus i önningeby för att spela lite fiol! Där har jag nu varit i ca 3 timmar, senaste halvtimmen drack jag te och åt hembakat hemvete + diverse chockladbakelser (ännu mera mmm), det kände jag mig verkligen förtjänt av. Kommer ju knappast ha någon ätardag i helgen heller, eftersom jag har en tendens för att känna mig äcklig och inte vilja visa mig för människor de dagar jag har det. Och på söndag ska vi nu stå inför publik så.. Där är slutsatsen.. Men det kanske är lika bra det, så att man blir tvungen att hitta på någonting annat än att äta ;p
Imorgon långpromenad och baka till farsdag, kanske!?

Idag har jag skrivit ett, bokstavligt talat, sjuhejdrans CV. Får jag inte åtminståne en del av det här jobbet är dom galna, och jag blir absolut sinnessjuk. Behöver det så otroligt mycket, otroligt mycket. Ska gå och prata med själva "bossen" på måndag och försöka "charma" henne ;p

yep, har med andra ord varit en rätt bra dag idag också.
Men en sak jag kommit på,
jag har sjukligt svårt att koncentrera mig, på någonting över huvud taget, som är längre än 45 minuter - 1 timme. Även fast det är någonting jag verkligen älskar och tror jag kunde hålla på med varje sekund resten av livet, så blir jag okoncentrerad och mina tankar börjar så småningom vara all over the place, jag blir trött och vet inte vad jag håller på med. Till och med när jag sjunger.. Men detta gäller dock inte träningen!?! Inte vad jag har lagt märke till, måste tänka efter nästa gång. I och för sig är det sällan jag utför hårdare fysiska aktiviteter i mera än en timme och det är nog rätt vanligt att bli fysiskt trött efter en sådant tid, men om det går mera än så så rör jag ju trots allt på mig och om jag rör på kroppen håller min hjärna sig lugn (shit, ännu en aha-upplevelse....) jaja i alla fall. Också någonting värt att memorera och berätta för dem som behöver veta detta. Undrar när jag ska få fara till Uppsala och göra de där neuropsykologiska testerna. Jag vill så otroligt gärna ha ett besked, jag vill att livet ska bli lite lättare.. någon jävla gång.

nej fan,
nu måste jag tvätta händerna.

Inga kommentarer: