fredag 28 november 2008

jaha, jaha.

just hemkommen efter uppträdande i Godby.
Det var helt underbart! Jag började rysa av glädje.
En liten flicka kom fram till mig och frågade "Heter du också Emelie?!"
mellan en av sångerna. Gulle :)

Jag hade tänkt mig till Dinos,
men visste nog att jag egentligen inte skulle orka,
känner mig rätt utslagen.
Som Karin sa det så är vi alltid rätt taggade inför dessa dagar,
och efteråt sköjler allting bara av en, vilket resulterar i trötta ögon.
Men kanske tar mig dit efter att jag käkat kvällsmål,
skulle vara trevligt att se lite ansikten,
kanske ta ett glas med någonting gott, alkoholfritt.

Det blev ändå en kort promenad med S före pilatesen idag,
vi gick lite på stan och till emmaus,
köpte ett par jeans (igen, borde ju inte gå dit, haha, okej, dom kostade *trumvirvel* 2,50. Expensive shit!) en väska och två ölstop, för sammanlagt 5 euro, vilka S bidrog med.

Det är väl det som är bra med att vara samma storlek som alla andra,
för då finns det säkert någonting som passar på second-hand ;)
Men lärde just åter att det dock är förjävligt i joggingsko-inköps-tillfällen.
(Fast hittade ju det perfekta paret till sist, lite mera kostade dom dock)
38-39, jag är ju inte annorlunda. Jag är precis som alla andra. ;p

okej.

Tror jag ska stiga upp lite tidigare och kämpa mig ut på en löprunda före avfärden mot lillajulmarknaden och Jan Karlsgården.
Speciellt om det bjuds på glögg i tomtehuset utåt eftermiddagen.
Men kan inte lova någonting, det här med att komma utanför dörren före kl 10 på morgonen är inte riktigt the way I roll. Så det blir tufft, kommer nog föra ett rejält mentalt krig efter uppvakningsmomentet.
Jag kommer ha någonting liknande ångest om jag inte far ut och hacka på mig själv att jag är så lat, men till sist kommer jag ta förnuftet till fånga och inse att det inte spelade desto större roll, att jag faktiskt kommer hinna träna ännu och att dagen inte är förstörd bara för att jag "missade" ett dyrbart träningstillfälle.
För det är fakta; träning är inte allt.
man ska inte låta det gå för långt. man ska absolut kunna hoppa över dagar och inte känna någonting.
Sedan funkar det ju andra vägen också.

Jag älskar att träna och jag älskar energin det ger mig att göra det.
Träning är mer än en hobby, det är min framtid och mitt liv, faktiskt :)
eller i alla fall en stor del av det.
Så finns det frågor är det bara att ställa! Jag svarar så gott jag kan!

Jag vet inte hur folk klarar av att summera in en hel dag på bara 3 meningar i sina bloggar!?
och då har jag absolut världens i princip mest händelselösa vardag..
Jag måste ju ha sjukligt aktiv tankeverksamhet?
Skåpet är fullt, mina vänner.

Inga kommentarer: