måndag 24 november 2008

halvsömnig

det var härligt att springa i snön + att det snöade.
Dock var det sjukt halt, höll på att snubbla några gånger,
haha. Så det blev lite svårare, men det gick.
Körde lite intervaller också så gott jag kunde.
Blev en 50minuters, sehr schön!

Efter det fixade S paella och ägg åt mig,
som jag kastade i mig för jag var så hungrig.
Snart ska jag ta och dricka en smoothie,
som lite "efterrätt" och näring före kvällens program.

Har suttit och funderat på billiga hälsosamma maträtter idag,
och kommit på lite sådär, jag måste verkligen skärpa mig.
Får allt för lite proteiner och det är inte bra när jag tränar så mycket.
Sen kanske jag också borde tänka på det där med järnet ;p
När jag får råd tänkte jag laga en ordentlig mängd med typ "bulgurgryta"
t.ex. kycklig, grynost, ruccola och sådant jag gillar och sedan frysa in.
Som sagt är jag ju inte så hajp på att laga ordentlig mat varje dag,
så det lönar sig att frysa in för mig.
-- även ett bra tips för andra eftersom att så länge man får alla näringsämnen och mineraler kan man äta samma rätt till man tröttnar..

Målade naglarna röda idag igen,
jag har så mycket julkänslor nu redan att det är dags för lite julfärger,
fast det är en mörk röd så är det ju rött i alla fall.
Vi ska snart börja dekorera här inne, haha. Vi är båda helt inne på att jula upp det tidigt i år. + Att det är så härligt.
Speciellt nu när snön redan har kommit, det triggar julkänslorna extra mycket!

mm det är mys att S är hemma idag :)
men det kommer inte vara lika roligt inatt när han är borta..
*gråt*

Inga kommentarer: